SimonV74 Geplaatst: 13 mei 2023 Delen Geplaatst: 13 mei 2023 Dag allemaal, Vandaag heb ik het VNA motortje van mijn Motovespa weer in gang gekregen na een grondige restauratie ervan. Maar volgens mij draait hij zeer hoog in toeren. Ik versta er geen schele fuck van hoe ik de carb moet afregelen. Is er iemand die hiervan iets weet? In bijlage een filmpje van de gestarte motor. VID20230513164207.mp4 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 13 mei 2023 Delen Geplaatst: 13 mei 2023 Timing verkeerd? Luchtlek? De opties zijn legio! ๐ Terzijde, de positie van je kickstart lijkt nogal merkwaardig, correcte kickstart? Of iets mis intern? Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 14 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2023 Luchtlek heb ik gecontroleerd en dat is het niet. Ik zal de timing eens nazien. De kickstarter is nog 1 die ik liggen had en is niet correct. Ik wou gewoon de motor eens zien draaien. Ik denk vooral dat de carb moet afgesteld worden maar ik weet niet hoe. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 14 mei 2023 Delen Geplaatst: 14 mei 2023 (aangepast) Functioneert de gas schuif wel goed? Zitten daar krassen op? Geen ervaring met dit type carb, maar misschien een mogelijkheid dat dit blijft haken in vol open positie? ย Mocht slechte carb de oorzaak zijn, ik weet dat er voor dit type cilinder met rechtstreekse carb een adapter is gemaakt waardoor je een Si carb kan monteren. Misschien een idee, dan kan je een nieuwe carburateur installeren. 14 mei 2023 aangepast door Niels_1977 Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 14 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2023 Dat klinkt interessant, zou je een link hebben voor die adapter? Link naar reactie
mesot Geplaatst: 14 mei 2023 Delen Geplaatst: 14 mei 2023 carb staat 90 gr gedraaid kan niet werken Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 14 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2023 Is da? Zou je een foto ofzo hebben hoe die erop moet? Het is de eerste keer dat ik een VNA motor heb gerestaureerd. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 14 mei 2023 Delen Geplaatst: 14 mei 2023 Het hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn van jou probleem. Het is zo iets dergelijks, ook wel te vinden in de spaanse webshops; Motovespa adapter naar SI ย Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 14 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2023 @Niels_1977de link marcheert niet ๐ฌ Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2023 Delen Geplaatst: 14 mei 2023 https://www.xastresgarage.com/2009/07/carburadores-i-dellorto-ua-16-s1.html Hiermee kan je al een eind op weg om de carbu af te stellen.ย Groetjes, nero.ย Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 mei 2023 Delen Geplaatst: 14 mei 2023 Ralenti staat gewoon te hoog (geveerde schroef net boven de gaskabel).ย ย Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 14 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2023 Bedankt voor alle tips! We gaan deze week eens kijken om alles mooi te laten draaien. Als het mooi draait zal ik nog een filmpje posten ervan ๐ Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 14 mei 2023 Delen Geplaatst: 14 mei 2023 (aangepast) ย Te vinden bij ebay kleinanzeigen 14 mei 2023 aangepast door Niels_1977 Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 20 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2023 Dag allemaal, Even een update, na lang zoeken met de carb, beginnen zoeken naar plaatsen waar hij valse lucht kon trekken. Niks gevonden maar wel te weten gekomen dat de motor een 150cc is van een Motovespa 150S. Nu zit ik met een UA16S1 en het moet een UA19S1 zijn. Zou ik zo een carb zoeken? Grotere sproeiers op de UA16S1 plaatsen? Het alternatief is een kit waarmee ik een SI 20/20 kan plaatsen. Wat zijn jullie meningen? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 21 mei 2023 Delen Geplaatst: 21 mei 2023 Maak eens een filmpje waarop het geluid deftiger te horen is, want op basis van het eerste valt er weinig zinvol te zeggen eigenlijk. (Zeker dat je de keering aan de koppelingskant niet naar binnen getrokken hebt bij het plaatsen van de krukas?) Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 25 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2023 @Frederik9111 de motor wil niet meer starten. Ik heb wel gevonden dat hij lucht zuigt tussen het carter en teflon die tussen het carter en de inlaat zit. Ik denk niet dat ik snel een vervangstuk daarvoor zal vinden ๐ Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 mei 2023 Delen Geplaatst: 25 mei 2023 Dit? ->ย https://www.recambiosmotosclasicas.es/carburador/toma-de-admision-vespa-150--160-distanciador Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 25 mei 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2023 Ja inderdaad ๐een dikke merci! Ik had dat wss niet zo snel gevonden, ik zie dat ze dat daar wel op stock hebben maar enkel verzenden naar Portugal en Spanje. Kga een mailtje sturen om te vragen of ze versturen naar Belgiรซ. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 mei 2023 Delen Geplaatst: 25 mei 2023 Ja die versturen naar B hoor. Heb er al regelmatig besteld.ย 1 Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 8 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2023 @Frederik9111 een eindje terug vroeg je mij om wat extra filmpjes te maken. Ik heb er 2 eentje waarbij de motor gestart is en 1 waarbij ik hem start. Het heeft wat lang geduurd maar ik moest de timing in orde krijgen. VID20230608200705.mp4 VID20230608200637.mp4 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 juni 2023 Delen Geplaatst: 8 juni 2023 Klinkt vrij ok nu, toch. De rest is afstelling en jetting. Link naar reactie
SimonV74 Geplaatst: 8 juni 2023 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2023 Topie, ik denk inderdaad dat er een andere jet in moet voor mijn stationair toerental. Ik heb de specs van de UA19S1 jets gevonden en deze moet een maatje of 2 groter zijn. Ik denk dat hij daarom afslaat na gas geven. Bedankt voor al de goede raad ๐. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen