Jump to content
Vespaforum.be

Dell'orto ua16s1


Recommended Posts

Dag allemaal,

Vandaag heb ik het VNA motortje van mijn Motovespa weer in gang gekregen na een grondige restauratie ervan. Maar volgens mij draait hij zeer hoog in toeren. Ik versta er geen schele fuck van hoe ik de carb moet afregelen. Is er iemand die hiervan iets weet? In bijlage een filmpje van de gestarte motor.

Link to comment

Timing verkeerd?

Luchtlek? De opties zijn legio! 😅

Terzijde, de positie van je kickstart lijkt nogal merkwaardig, correcte kickstart? Of iets mis intern?

Link to comment

Luchtlek heb ik gecontroleerd en dat is het niet. Ik zal de timing eens nazien. De kickstarter is nog 1 die ik liggen had en is niet correct. Ik wou gewoon de motor eens zien draaien. Ik denk vooral dat de carb moet afgesteld worden maar ik weet niet hoe.

Link to comment
Posted (edited)

Functioneert de gas schuif wel goed? Zitten daar krassen op?

Geen ervaring met dit type carb, maar misschien een mogelijkheid dat dit blijft haken in vol open positie?

 

Mocht slechte carb de oorzaak zijn, ik weet dat er voor dit type cilinder met rechtstreekse carb een adapter is gemaakt waardoor je een Si carb kan monteren.

Misschien een idee, dan kan je een nieuwe carburateur installeren.

Edited by Niels_1977
Link to comment

Ralenti staat gewoon te hoog (geveerde schroef net boven de gaskabel). 

 

Link to comment

Bedankt voor alle tips! We gaan deze week eens kijken om alles mooi te laten draaien. Als het mooi draait zal ik nog een filmpje posten ervan 😉

Link to comment

Dag allemaal,

Even een update, na lang zoeken met de carb, beginnen zoeken naar plaatsen waar hij valse lucht kon trekken. Niks gevonden maar wel te weten gekomen dat de motor een 150cc is van een Motovespa 150S. Nu zit ik met een UA16S1 en het moet een UA19S1 zijn. Zou ik zo een carb zoeken? Grotere sproeiers op de UA16S1 plaatsen? Het alternatief is een kit waarmee ik een SI 20/20 kan plaatsen. Wat zijn jullie meningen?

Link to comment

Maak eens een filmpje waarop het geluid deftiger te horen is, want op basis van het eerste valt er weinig zinvol te zeggen eigenlijk.

(Zeker dat je de keering aan de koppelingskant niet naar binnen getrokken hebt bij het plaatsen van de krukas?)

Link to comment

@Frederik9111 de motor wil niet meer starten. Ik heb wel gevonden dat hij lucht zuigt tussen het carter en teflon die tussen het carter en de inlaat zit. Ik denk niet dat ik snel een vervangstuk daarvoor zal vinden 😐

Link to comment

Ja inderdaad 😀een dikke merci! Ik had dat wss niet zo snel gevonden, ik zie dat ze dat daar wel op stock hebben maar enkel verzenden naar Portugal en Spanje. Kga een mailtje sturen om te vragen of ze versturen naar België.

Link to comment

Ja die versturen naar B hoor. Heb er al regelmatig besteld. 

  • Thanks 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...