Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoi hoi, bij deze mijn intro en onmiddellijk een vraagje


Aanbevolen berichten

Dag Vespaliefhebbers

na jaren wikken, wegen, afwegen, twijfelen, ... toch beslist om een Vespa te kopen. Momenteel enkel nog een rijbewijs B, dus zou voor de 125 versie gaan. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Vespa GTV van 2006 / 2007. Wat mij betreft vind ik dit een heel mooi model... maar je vindt ze bijna niet en ik vind er al helemaal niet veel info over. Iemand die me wat tips kan geven waar ik op moet letten bij de aanschaf? 

  • Like 1
Link naar reactie

Vraagprijs ligt algemeen wat hoger omwille van beperkt aanbod, vooral 125cc. Het originele gesplit duo zadel vind ik persoonlijk niet comfortabel, je zal ze regelmatig vinden met een aangepast zadel, doch zou ik steeds het originele zadel erbij willen hebben. Wij hebben een beige (Sienna) variant gehad, waarvan ik niet echt tevreden was van de lak. Deze liet vrij snel los op bepaalde plaatsen, hebben dan een vloermat gelegd wat zeker geen positief effect had, maar de plaatsen met beschadigde lak waren bedekt. Dus als het kan, eentje zoeken waar geen vloermat gebruikt is, is er wel eentje ook eens onder de mat checken. De 125cc is nog een carburateur versie, wat op zich geen probleem hoeft te zijn, maar vergt wat meer onderhoud, vooral bij vespa's van 2006, 2008 met uitzonderlijk weinig km's...  Weinig km's wil meestal ook zeggen dat er weinig tot geen onderhoud aan gebeurd is 😉 , op zich geen probleem, maar wel even rekening mee houden dat zulke vespa  < 5000 km bv best eens een grondige check-up krijgt. Wij hadden er destijds eentje aangekocht met +/- 800 km op de teller terwijl het beestje 11 jaar was - ondertussen plaatsgemaakt voor een GTV300

  • Like 2
Link naar reactie

Welkom Bjorn... als je echt verliefd bent op een "Vespa met een lamp op het voorspatbord" dan moet je daar zeker voor gaan 😊

Niet te vlug beslissen ( liefde maakt blind en dan reageer je soms te impulsief = miskoop 😅 )...kijk rustig rond...ga eens proefrijden...

Is de  "Faro basso" in goede staat & mooi onderhouden & geen overdreven kilometers...koop hem en dan kan je deze zomer al rijden 😍

vespa gtv565030398.jpg

vespa art 4560320.3.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...