Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bedrading gelijkrichter rally 200


yag

Aanbevolen berichten

Ik ben hier bezig alles te overlopen van een nieuwe aanwinst, op mijn gelijkrichter zijn er drie connectoren, een voor de massa en twee die open staan. De connector was niet verbonden en heb hem op de eerste positie gestoken en heb licht op de lampjes. Wat met de tweede positie? IMG_20230426_124826.thumb.jpg.80f16c57326679c307d06c58e745a4a6.jpg

IMG_20230426_124830.jpg

Link naar reactie

Als ik meet heb ik ongeveer 5 volt, is de tweede positie reserve op de gelijkrichter, de blauwe die uit het blokje komt is geconnecteerd met de andere blauwe die verder loopt in het circuit en steken te samen op een klem op 1 positie.

 

Gr, kurt

aangepast door laserbong
Link naar reactie
26 minuten geleden, laserbong zei:

Als ik meet heb ik ongeveer 5 volt, is de tweede positie reserve op de gelijkrichter, de blauwe die uit het blokje komt is geconnecteerd met de andere blauwe die verder loopt in het circuit en steken te samen op een klem op 1 positie.

 

Gr, kurt

Maakt niet uit. Allebei op 1 pin, of een blauwe op élk van de 2 linker pinnen, geeft hetzelfde effect, zolang de meest rechtse (massa) met het frame verbonden is.

5V is aan de lage kant. De regulator heeft z'n beste tijd gehad.

Link naar reactie

Ik dacht het wel dat deze connectoren intern te samen gekoppeld waren, zo ben ik zeker. Had het is uitgemeten en kwam op het zelfde resultaat uit.

Ik was is aan het zien op sip maar kon de schema's niet vinden, blokje VSE1M19617.

 

gr, kurt

 

was ingelogd op een oude login.

Link naar reactie

Aan de kabelboomkleuren te zien, zit er al een vereenvoudigde PX-style kabelboom in (zwart, blauw & groen (met een geel verlengstukje)). CDI en regulator lijken me correct aangesloten. Maar 5V is anderzijds onvoldoende. Isoleer de motor eens van de kabelboom. Ducati statoren leveren normaliter 14~60V AC (blauw en zwart uit de stator) afhankelijk van het toerental. If so: dan is er alvast niks mis met de stator.   

Link naar reactie
1 hour ago, yag said:

VSE1M19617

 

1 hour ago, yag said:

Ik dacht het wel dat deze connectoren intern te samen gekoppeld waren, zo ben ik zeker. Had het is uitgemeten en kwam op het zelfde resultaat uit.

Ik was is aan het zien op sip maar kon de schema's niet vinden, blokje VSE1M19617.

 

gr, kurt

 

was ingelogd op een oude login.

Mits het motornummer klopt, heb je een Rally 200 motor.

(of vroege P200E?)

Of het blok hoort niet bij het frame, heb je evt ook het frame nummer?

 

 

 

IMG_6876.jpeg

aangepast door Niels_1977
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...