Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wideframe ape - Schakelklok installeren


Ronin

Aanbevolen berichten

Hey, 

heeft iemand een gouden tip of een filmpje waar uitgelegd wordt hoe je een schakelklok erin kunt lepelen? Ik dacht het in orde te hebben maar nu werkt de Kickstarter enkel in 4de. De andere versnellingen lopen allemaal als neutraal.

A83EDC40-D9CD-42F9-93F2-EA77D1047A3D.thumb.jpeg.2b102904a1ddbf99a72567dcbf75c26f.jpeg

Zet ik de klok best op neutraal of in 2de of…  om hem vervolgens erin te lepelen? Ik heb een filmpje gevonden van Bollag maar hij laat net niet genoeg zien. (38m50s). 

Wederom bedankt!

 

Link naar reactie

ik probeer terug te denken naar het moment dat ik mijn blok in elkaar heb gestoken, maar kan me niet meer herinneren dan dat het priegelklusje was, weet niet meer in welke versnelling ik de klok had staan toen ik hem monteerde...

  • Like 1
Link naar reactie

Je moet juist zien dat de schakelas zo staat dat de plaats waar de schakelarm in past onder de opening in het frame komt (mogelijk 1st versnelling of neutraal bij een 3 vitessen blokje). 

Je kan wat vet aan de scharnier doen zodat het uiteinde van de schakelarm mooi in de goede richting blijft staan bij montage. 

De schakelarm moet je als het ware erin klinken (komt bovenop de schakelas). 

Succes! :)

 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Gisteren hetzelfde werkje uitgevoerd aan de GL, na 4 of 5 pogingen was het eindelijk gelukt, mijn schakelklok stond in 2e toen het lukte. de tip van een beetje vet te smeren aan het schakelsteentje zodat het wat beter in de juiste richting blijft staan helpt echt wel.

Grts, J.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...