Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bezinelek carburator


elsken

Aanbevolen berichten

Hallo 

Doordat ik een knallende uitlaat had en mijn vespa special inhield bij meer gas geven dacht ik aan een slechte ontsteking.  

Ik had het vliegwiel er al afgenomen en de spie vervangen. 

Toen zag ik na het starten van de vespa wat benzine liggen onder de vespa.

Vandaag de carburator er afgehaald en zag ik wel wat vuil aan de inlaat van de benzine slang( resten van een vliegje ), de filter gereinigd en er terug opgeplaast.  Een testrit gedaan van 30 min en de vespa reed vlot en geen knallende uitlaat meer.

Maar wel nog steeds een benzine lek aan de carburator  , zou ik de vlotternaald moeten vervangen?  Zou me verbazen dat die al vervangen moet worden de carburator is 6 jaar geleden vervangen door een nieuwe.  

Ik heb de vespa dan doen draaien met de benzine kraan dicht maar dat duurde toch even vooraleer ie stilviel. 

Zou het kunnen dat mijn benzine kraan aan vervanging is? Want zelfs met de kraan dicht kan ik de vespa starten. 

Wat denken jullie? Benzinekraan vervangen of is het toch de vlotternaald die voor een benzine lek zorgen? 

Alvast bedankt 

Groetjes els 

 

Na

Link naar reactie

Het is normaal dat de vespa een tijd blijft draaien met gesloten benzinekraan. 

Had je voor dat je de benzinedarm gelost hebt ook een benzinelek? Indien niet zou ik eerst de aansluiting van de darm op de carbu controleren en eventueel de benzinedarm vernieuwen als die teveel verhard is. 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie

Dag Nero

Ik had idd voor ik de benzinetank erafnam ook een benzine lek. Dat was niet alleen te zien maar ook te ruiken. Maar de benzine slang heb ik niet vervangen en is idd aan de harde kant. 

Maar tijdens het reinigen van mijn carburator. Lag de tank met de kraan dicht op de tafel een klein beetje aan het lekken. Er zat maar een bodempje 2 takt in de tank. Vandaar ik dacht misschien toch maar de kraan vervangen. 
merci voor de tip alvast! 
groetjes

Els 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...