Mivar Geplaatst: 4 april 2023 Delen Geplaatst: 4 april 2023 Maakt een betere uitlaat op de PX een groot verschil qua snelheid/vermogen? En kun je die zomaar monteren, of moet je dan ook meteen sproeier/carburateur/cilinder aanpassen? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 april 2023 Delen Geplaatst: 4 april 2023 1 uur terug, Mivar zei: Maakt een betere uitlaat op de PX een groot verschil qua snelheid/vermogen? Absoluut. 1 uur terug, Mivar zei: En kun je die zomaar monteren, of moet je dan ook meteen sproeier/carburateur/cilinder aanpassen? Absoluut herjetten; ook al blijven de andere parameters constant. Link naar reactie
RobertoP200e Geplaatst: 4 april 2023 Delen Geplaatst: 4 april 2023 En de volgende vraag is dan……wat is herjetten? Link naar reactie
Arnovt Geplaatst: 4 april 2023 Delen Geplaatst: 4 april 2023 6 uren geleden, RobertoP200e zei: En de volgende vraag is dan……wat is herjetten? Gasmengsel optimaal afstellen 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 8 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2023 Welke sproeier(s) moet je daarvoor aanpassen? Zijn dat die met de kegelvormige kop zoals deze: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/sproeier-set-si-sip-performance-105-128_40260200?q=sproeier set ? En is er een groot verschil in kwaliteit tussen het SIP spul en de originele Dell'Orto ? Link naar reactie
Goldfinger Geplaatst: 12 mei 2023 Delen Geplaatst: 12 mei 2023 Onlangs een Polini expansie uitlaat geplaatst en carburator laten afstellen bij Rodyn racing. Is een PX125 Euro 2, met Polini uitlaat en PX200 luchtfilter 8,8 pk op achterwiel. Link naar reactie
BramDP200E Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 Kan er iemand uitsluitsel geven of de voorontsteking hierbij ook moet aangepast worden? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 15 mei 2023 Delen Geplaatst: 15 mei 2023 Hoeft niet voor het wisselen van uitlaat. 1 Link naar reactie
Tomme Geplaatst: 19 mei 2023 Delen Geplaatst: 19 mei 2023 Hi, Ben redelijk nieuw in het ganse Vespa verhaal maar heb vroeger ook zitten sleutelen aan een Honda Camino. Heb dit topic wat zittn meelezen. Nu zou ik graag m'n uitlaat willen vervangen van m'n P125X. Ik zou graag de Sip Road 2.0 willen installeren maar lees hier ook dat de sproeiers aangepast moeten worden. Kan mij iemand hier wat meer uitleg over geven wat ik allemaal nodig heb. Of evt waar ik dit kan laten doen (liefst Regio Hasselt). https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-sip-road-20_24166200?q=Motor, Pakking Sets & Uitlaat Link naar reactie
Ronin Geplaatst: 19 mei 2023 Delen Geplaatst: 19 mei 2023 In Hasselt heb je Solvato ... Doe hem de groeten van me. Solvato Link naar reactie
Tomme Geplaatst: 20 mei 2023 Delen Geplaatst: 20 mei 2023 7 uren geleden, Ronin zei: In Hasselt heb je Solvato ... Doe hem de groeten van me. Solvato Probeer Bjorn al even te pakken te krijgen maar geen reactie Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 mei 2023 Delen Geplaatst: 20 mei 2023 Sip Road 2.0 is soooo pré-2023! De 3.0, Polini Original Box en Pinasco Touring box leggen merkelijk betere koppel- en vermogenscurves voor, hoor. Link naar reactie
Tomme Geplaatst: 20 mei 2023 Delen Geplaatst: 20 mei 2023 43 minuten geleden, Frederik9111 zei: Sip Road 2.0 is soooo pré-2023! De 3.0, Polini Original Box en Pinasco Touring box leggen merkelijk betere koppel- en vermogenscurves voor, hoor. Dag Frederik, thx voor de info! dus één van deze twee https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-polini_2002018 of https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-sip-road-30_24166230 Wat moet ik verder nog voorzien? sproeier? dichtingset? Sorry voor al deze vragen maar ik wil gewoon kennis opdoen om die dingen zelf te doen. Link naar reactie
Tomme Geplaatst: 30 mei 2023 Delen Geplaatst: 30 mei 2023 Heb nu een SIP Road 3 gestoken. Hoofdsproeier aangepast van 98 naar 102. Heb deze ook al aangepast naar 105 maar merk weinig verschil tussen 102 en 105. Welke is de beste optie? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 mei 2023 Delen Geplaatst: 30 mei 2023 Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn. 9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde. Link naar reactie
Tomme Geplaatst: 30 mei 2023 Delen Geplaatst: 30 mei 2023 1 uur geleden, Frederik9111 zei: Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn. 9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde. Thanks Herneming lijkt me ok. Zal eens een bougiestop doen. testbank met lambdasonde ? Iemand regio Limburg?? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 mei 2023 Delen Geplaatst: 30 mei 2023 (aangepast) In Sint-Niklaas zit een hele goeie met veel Vespa-ervaring. Doe dus eens gek en doe eens een expeditie naar het verre-oost(en/Vlaanderen). 🙂 30 mei 2023 aangepast door Frederik9111 1 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen