Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat p125x/Px125


Mivar

Aanbevolen berichten

Maakt een betere uitlaat op de PX een groot verschil qua snelheid/vermogen? 
En kun je die zomaar monteren, of moet je dan ook meteen sproeier/carburateur/cilinder aanpassen?

Link naar reactie
1 uur terug, Mivar zei:

Maakt een betere uitlaat op de PX een groot verschil qua snelheid/vermogen?

Absoluut.

1 uur terug, Mivar zei:

En kun je die zomaar monteren, of moet je dan ook meteen sproeier/carburateur/cilinder aanpassen?

Absoluut herjetten; ook al blijven de andere parameters constant.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hi,

Ben redelijk nieuw in het ganse Vespa verhaal maar heb vroeger ook zitten sleutelen aan een Honda Camino. Heb dit topic wat zittn meelezen. Nu zou ik graag m'n uitlaat willen vervangen van m'n P125X. Ik zou graag de Sip Road 2.0 willen installeren maar lees hier ook dat de sproeiers aangepast moeten worden. Kan mij iemand hier wat meer uitleg over geven wat ik allemaal nodig heb. Of evt waar ik dit kan laten doen (liefst Regio Hasselt).

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-sip-road-20_24166200?q=Motor, Pakking Sets & Uitlaat

Link naar reactie

Sip Road 2.0 is soooo pré-2023! De 3.0, Polini Original Box en Pinasco Touring box leggen merkelijk betere koppel- en vermogenscurves voor, hoor.

Link naar reactie
43 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Sip Road 2.0 is soooo pré-2023! De 3.0, Polini Original Box en Pinasco Touring box leggen merkelijk betere koppel- en vermogenscurves voor, hoor.

Dag Frederik, thx voor de info!

dus één van deze twee

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-polini_2002018 of https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-sip-road-30_24166230

Wat moet ik verder nog voorzien? sproeier? dichtingset?

Sorry voor al deze vragen maar ik wil gewoon kennis opdoen om die dingen zelf te doen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn.

9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde.

Link naar reactie
1 uur geleden, Frederik9111 zei:

Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn.

9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde.

Thanks

Herneming lijkt me ok. Zal eens een bougiestop doen.

testbank met lambdasonde ? Iemand regio Limburg??

Link naar reactie

In Sint-Niklaas zit een hele goeie met veel Vespa-ervaring. Doe dus eens gek en doe eens een expeditie naar het verre-oost(en/Vlaanderen).  🙂 

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...