Mivar Posted April 4 Share Posted April 4 Maakt een betere uitlaat op de PX een groot verschil qua snelheid/vermogen? En kun je die zomaar monteren, of moet je dan ook meteen sproeier/carburateur/cilinder aanpassen? Link to comment
Frederik9111 Posted April 4 Share Posted April 4 1 uur terug, Mivar zei: Maakt een betere uitlaat op de PX een groot verschil qua snelheid/vermogen? Absoluut. 1 uur terug, Mivar zei: En kun je die zomaar monteren, of moet je dan ook meteen sproeier/carburateur/cilinder aanpassen? Absoluut herjetten; ook al blijven de andere parameters constant. Link to comment
RobertoP200e Posted April 4 Share Posted April 4 En de volgende vraag is dan……wat is herjetten? Link to comment
Arnovt Posted April 4 Share Posted April 4 6 uren geleden, RobertoP200e zei: En de volgende vraag is dan……wat is herjetten? Gasmengsel optimaal afstellen 1 Link to comment
Mivar Posted April 8 Author Share Posted April 8 Welke sproeier(s) moet je daarvoor aanpassen? Zijn dat die met de kegelvormige kop zoals deze: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/sproeier-set-si-sip-performance-105-128_40260200?q=sproeier set ? En is er een groot verschil in kwaliteit tussen het SIP spul en de originele Dell'Orto ? Link to comment
Goldfinger Posted May 12 Share Posted May 12 Onlangs een Polini expansie uitlaat geplaatst en carburator laten afstellen bij Rodyn racing. Is een PX125 Euro 2, met Polini uitlaat en PX200 luchtfilter 8,8 pk op achterwiel. Link to comment
BramDP200E Posted May 15 Share Posted May 15 Kan er iemand uitsluitsel geven of de voorontsteking hierbij ook moet aangepast worden? Link to comment
Frederik9111 Posted May 15 Share Posted May 15 Hoeft niet voor het wisselen van uitlaat. 1 Link to comment
Tomme Posted May 19 Share Posted May 19 Hi, Ben redelijk nieuw in het ganse Vespa verhaal maar heb vroeger ook zitten sleutelen aan een Honda Camino. Heb dit topic wat zittn meelezen. Nu zou ik graag m'n uitlaat willen vervangen van m'n P125X. Ik zou graag de Sip Road 2.0 willen installeren maar lees hier ook dat de sproeiers aangepast moeten worden. Kan mij iemand hier wat meer uitleg over geven wat ik allemaal nodig heb. Of evt waar ik dit kan laten doen (liefst Regio Hasselt). https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-sip-road-20_24166200?q=Motor, Pakking Sets & Uitlaat Link to comment
Ronin Posted May 19 Share Posted May 19 In Hasselt heb je Solvato ... Doe hem de groeten van me. Solvato Link to comment
Tomme Posted May 20 Share Posted May 20 7 uren geleden, Ronin zei: In Hasselt heb je Solvato ... Doe hem de groeten van me. Solvato Probeer Bjorn al even te pakken te krijgen maar geen reactie Link to comment
Frederik9111 Posted May 20 Share Posted May 20 Sip Road 2.0 is soooo pré-2023! De 3.0, Polini Original Box en Pinasco Touring box leggen merkelijk betere koppel- en vermogenscurves voor, hoor. Link to comment
Tomme Posted May 20 Share Posted May 20 43 minuten geleden, Frederik9111 zei: Sip Road 2.0 is soooo pré-2023! De 3.0, Polini Original Box en Pinasco Touring box leggen merkelijk betere koppel- en vermogenscurves voor, hoor. Dag Frederik, thx voor de info! dus één van deze twee https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-polini_2002018 of https://www.sip-scootershop.com/nl/product/racing-uitlaat-sip-road-30_24166230 Wat moet ik verder nog voorzien? sproeier? dichtingset? Sorry voor al deze vragen maar ik wil gewoon kennis opdoen om die dingen zelf te doen. Link to comment
Tomme Posted May 30 Share Posted May 30 Heb nu een SIP Road 3 gestoken. Hoofdsproeier aangepast van 98 naar 102. Heb deze ook al aangepast naar 105 maar merk weinig verschil tussen 102 en 105. Welke is de beste optie? Link to comment
Frederik9111 Posted May 30 Share Posted May 30 Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn. 9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde. Link to comment
Tomme Posted May 30 Share Posted May 30 1 uur geleden, Frederik9111 zei: Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn. 9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde. Thanks Herneming lijkt me ok. Zal eens een bougiestop doen. testbank met lambdasonde ? Iemand regio Limburg?? Link to comment
Frederik9111 Posted May 30 Share Posted May 30 (edited) In Sint-Niklaas zit een hele goeie met veel Vespa-ervaring. Doe dus eens gek en doe eens een expeditie naar het verre-oost(en/Vlaanderen). 🙂 Edited May 30 by Frederik9111 1 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now