tisse Geplaatst: 1 april 2023 Delen Geplaatst: 1 april 2023 Hej iedereen, Bij het installeren van een sip 2.0 tacho kwam ik erachter dat mijn ducati ontsteking maar 5 a 6 volt gaf ipv 12 volt. (p200e blok ligt onder glx) Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb de cdi al eens vervangen door een ander exemplaar maar hier was het probleem dus niet mee opgelost. Wie kan mij helpen? Mvg Thijs Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 april 2023 Delen Geplaatst: 1 april 2023 De CDI heeft hier niets mee te maken. Mogelijk zit je ergens met een verlies? Koppel alles af thv de draad die uit de stator komt en meet daar uit. Als je daar ook op 5 à 6 V komt is ofwel je meettoestel ofwel de lichtspoel op de stator stuk. Groetjes, nero. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 1 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2023 Merci Nero, Ga het morgen eens uittesten. mvg Thijs Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 1 april 2023 Delen Geplaatst: 1 april 2023 (aangepast) Lijkt me logischer dat er gewoon een 6v regulator tussen de PX motor en de kabelboom zit. Dat wordt wel eens gedaan om de originele 6v lampjes (en gelijkrichter en accu) te kunnen behouden. If so, gewoon vervangen door een 12v exemplaar en uiteraard overal 12v lampjes (en accu) en klaar. 1 april 2023 aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
tisse Geplaatst: 12 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2023 Merci voor de tips heren. Had nog een nieuwe stator liggen, heb deze vervangen en het probleem was opgelost. Dus het zal wss aan de licht spoel gelegen hebben zoals Nero zei. Anyways de sip 2.0 snelheidsmeter werkt en dat was de bedoeling. Groeten Thijs Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen