Jump to content
Vespaforum.be

Bekabeling

Aad

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedemorgen, ik heb mijn pk50xl elestart volledig gestript, hij is klaar om gespoten te worden. ik wil ook de bekabeling volledig vervangen. als ik ga kijken bij sip scooters zijn er zoveel kabelbomen te vinden dat ik echt niet weet welke ik moet hebben. ik heb éen keer een kabelboom besteld maar dat was sowieso niet de goede. kan iemand mij daar mee helpen?

het betreft een vespa pk 50 xl elestart 4 versnellingen handgeschakeld chassisnummer v5x3T*3005xxx uit 1987

alvast heel erg bedankt.

Edited by dave
geen volledige framenummers posten aub
Posted

Hoeveel pinnetjes zitten er in je stator/kabelboom-fiche? Met of zonder startmotor? Met of zonder accu? 

Posted

Goedemorgen Frederik, Dank voor je reactie

met accu met startmotor. ik ga vandaag even kijken en foto's maken. 

Posted

Sip en SC hebben die zo te zien niet op voorraad.

even goolgen op "Impianto Vespa PK 50 XL Elestart" en je vindt'm makkelijk in Italiaanse webshops. 

Posted

Dit zijn de aansluitingen die uit het motorblok komen. omdat ik van de electra niet veel verstand van heb heb ik misschien niet het goede gefotografeerd

IMG_7328.jpg

IMG_7331.jpg

IMG_7327.jpg

IMG_7330.jpg

Posted (edited)

De stator op jouw motor is voor PK’s zonder accu (en bijgevolg ook startmotor). Als je de startmotor wil laten werken heb je een 5-pins stator (vrouwelijke aansluitplug net 5 pinnetjes) én een juiste kabelboom nodig (mannelijke 5-pins aansluitplug).

Wat zijn de exacte motor- en frame-prefixen?

Edited by Frederik9111
Posted

das niet zo mooi, dan moet ik een andere stator hebben, want hij heeft wel degelijk een accu en startmotor

ik weet wel het framenummer V5X3T frame V5X1M motor

Posted (edited)

dat is een pk50 blok , met een op eerste zicht vrij recente stator. 

geen XL elestart dus. 

kijk eens of de originele kabelboom er nog inzit > dus andere vrouwelijke fiche , komen daar 5 draden toe ? 

Edited by Adrian
Posted

klopt de stator had ik nieuw gekocht, dus de verkeerde, helaas

ik ga een nieuwe bestellen, hopelijk bestel ik nu wel de juiste