Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Technische keuring


gem

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, gem zei:

Bij elk keuringsstation?

Niet alle staan op punt.  Moet je even opzoeken die in jouw buurt ligt. Niet vergeten afspraak te maken. 

aangepast door Gio
  • Like 1
Link naar reactie

hou ons op de hoogte !

 

Op 29/3/2023 om 06:36, gem zei:

Waarom zouden ze er iets van zeggen. Dat is toch een verbetering .En veiliger.

omdat ze dat bij auto's ook afkeuren... dingen die niet origineel zijn, maar wel veiliger.... ik ken iemand met Golf 1, moet terug trommelremmen steken terwijl schijfremmen veiliger zijn...

Link naar reactie

Dat zou eigenlijk niet mogen,  dit is toch een verbetering ! 

Als je hierdoor nog slechter zou gaan tegenover de originele remmen daartoe.  Maar zou waarschijnlijk te maken hebben met de technische info van je certificaat zeker! 

Dat ze van daaruit op ingaan? 

Link naar reactie

Het kan goed zijn dat je scooter dat niet heeft door haar bouwjaar. 

Ik heb wel een voor mijn vespa , maar deze is van 91' .

Die van u is veel ouder , misschien was er toen nog geen. 

Maar ze gaan daar waarschijnlijk niets opzeggen. 

Bij de keuring hebben die mannen geen opleiding gekregen voor motoren.  

Ze werden er gewoon in gesmeten. Dat is wat ze zeiden. 

Het stelt niet veel hoor,  daar ben je op 5min weg . 

Documenten 

Chassis nr 

Lichten 

Remmen 

Dat is alles wat ze doen , hebben niet naar banden gekeken,  niet naar spellingen van wielen of vork .

Maar dit is wat ik heb meegemaakt,  ergens anders misschien weer heel anders van aanpak. 

Als je zelf weet dat jou scooter voor 100% inorde is , ben je al een hele eind .

 

  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb vorige week mijn vespa Gl 1965 laten keuren, het was een Nederlandse vespa die ik wou invoeren.

Eerst heb ik een E705 vignet aangevraagd, ik wou dit online invullen maar dit lukte niet omdat het aantal KW niet op mijn papieren stond.

Ik contacteerde 2 verschillen douanes, de eerste vertelde me dat ik via een vespa dealer een attest moest aanvragen voor het aantal KW maar de andere vertelde me dat ik mijn papieren mocht doormailen en dat zij het vignet E705 zouden invullen. De volgende dag zat het al in mijn mailbox. Bij mijn andere vespa's is het aantal KW ook niet aangegeven op de papieren.

Daarna belde ik 2 vespa dealers om te vragen aan welke eisen mijn vespa moesten voldoen voor de keuring en ze vertelden me een ander verhaal, enkel Vespatiné zei me dat je voor 1975 moest zorgen dat alles werkte maar niet meer dan dat.

Daarna na de keuring geweest.

Ze vroegen om een nummerplaat maar deze kan ik enkel aanvragen na de keuring, maar met mijn auto nummerplaat mocht het ook.

Ze controleerden het chassisnummer, de lichten, de staat van de banden, de claxon en ik moest tonen dat de remmen werkten door de vespa te starten en een meter vooruit te rijden en te stoppen met voorrem en achterrem. Bij motoren voor 1975 moet het voorllicht niet afgeregeld worden, moeten de remmen niet op de testbank en wordt de uitlaat niet gemeten. Het is enkel visueel.

Link naar reactie
Op 30/3/2023 om 14:28, Cult zei:

hou ons op de hoogte !

 

omdat ze dat bij auto's ook afkeuren... dingen die niet origineel zijn, maar wel veiliger... ik ken iemand met Golf 1, moet terug trommelremmen steken terwijl schijfremmen veiliger zijn...

Sinds 2021 zijn de regels over aanpassingen van oldtimer auto's versoepeld.

https://www.auto55.be/nieuws/33449-meer-tolerantie-voor-keuring-oldtimers#:~:text=Nieuwe keuringsrichtlijn oldtimers vanaf april 2021&text=Zo

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...