Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Si 20-20 carbu.Op gs 150


woutervespa

Aanbevolen berichten

Ik kon de"rolantie" moeilijk regelen , moest blijven spelen met het gas om niet stil te vallen . Daarna 500 meter gereden en bij het opnieuw vertrekken stilgevallen en niet meer opgestart gekregen .... 

Ik ga de ontsteking op 22 zetten en eens herbeginnen . 

We heb ik geen rolantiesproeier gevonden , waar zit die ergens ? 

Link naar reactie
7 uren geleden, nero zei:

Wat bedoel je met slechter? 

27° lijkt me idd teveel, 24° of zelf iets minder lijkt me beter daar de flytech een variabele ontsteking is. 

Groetjes, nero. 

Andreas Nagy heeft me destijds 23° aangeraden met Flytech. (was wel met compressiekop)

  • Like 1
Link naar reactie

In recente Flytech handleidingen staat normaliter altijd een advieshoek op 2500rpm voor het passende Vespa-model, toch?  

Link naar reactie

2500 rpm = gewoon net even boven ralenti. Je kan dit plateautje letterlijk ook zien als je al strobend naar de puls kijkt en tegelijk wat met je gas speelt.

Net boven ralenti stabiliseert de puls tot je 't gas flink open trekt. Je hoeft dus niet éxact op 2500RPM te meten.

 

image.png.1cf49e789556c07a93c725e239984cec.png

Link naar reactie
6 uren geleden, woutervespa zei:

We heb ik geen rolantiesproeier gevonden , waar zit die ergens ? 

Als je de gasschuif demonteert kan je binnenin op de zijkant een kleine sproeier zien steken, da's de stationaire sproeier. 

Misschien een domme vraag, maar de geasschuif is toch met de uitsparing naar boven gemonteerd? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Geen domme vraag , ze zit met de afgeschuinde kant richting luchtfilter . 

 

3 uren geleden, Frederik9111 zei:

2500 rpm = gewoon net even boven ralenti. Je kan dit plateautje letterlijk ook zien als je al strobend naar de puls kijkt en tegelijk wat met je gas speelt.

Net boven ralenti stabiliseert de puls tot je 't gas flink open trekt. Je hoeft dus niet éxact op 2500RPM te meten.

 

image.png.1cf49e789556c07a93c725e239984cec.png

Super ! Bedankt ik ga dat eens nazien .

  • Like 1
Link naar reactie

De onsteking staat op 23 graden , de rolantiesproeier gevonden , ze zit schuin naast de de hoofdsproeier . Alles uitgespoten en opnieuw gemonteerd . 

Ze start weer ,draait mooi op deel- en vollast maar op rolantie valt ze stil na een 25 tal seconden , met het gas vol open start ze terug .

misschien eest een testritje doen en eens mooi warm rijden ? 

Bedankt voor de hulp !

  • Like 1
Link naar reactie

Staat de luchtregelvijs (horizontale vijs achteraan de carbu) op 1.5 toeren uitgedraaid? 

De relantivijs staat schuin vertikaal in de carbu. Die een beetje meer indraaien om het toerental bij stationair draaien te verhogen.  Doe dit wel bij een warme motor! 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
12 uren geleden, nero zei:

Staat de luchtregelvijs (horizontale vijs achteraan de carbu) op 1.5 toeren uitgedraaid? 

De relantivijs staat schuin vertikaal in de carbu. Die een beetje meer indraaien om het toerental bij stationair draaien te verhogen.  Doe dit wel bij een warme motor! 

Groetjes, nero. 

Komt in orde ! Als het weer het toelaat een testritje 🙂

  • Like 1
Link naar reactie

Testritje zit er op , nog steeds niet ok .

Bij stilstand verzuipt ze weer en valt ze stil bij het opnieuw vertrekken .

Dan met de benzinekraan dicht en vol gas start ze weer na een 10tal keer kicken ...

Het zal dan toch een andere carburator worden zeker?

 

Link naar reactie

Het rijden is ok , wel hoor je na het nemen van een andere versnelling wat gepruttel in de uitlaat (te veel benzine ?) Daarna weer vertrokken . Bij het afkomen van versnelling moet je ook wat aan het gas hangen om ze draaiende te houden ...

Link naar reactie

Ik zou beginnen met de beide sproeiers te vervangen door nieuwe en dan eventueel te spelen met de stand van de naald in de gasschuif. Sproeiers zijn te verkrijgen, bij Vespa GS Teile.de. 

Link naar reactie

Beide sproeiers zijn vervangen , vlotternaald en zitting zijn ook nieuw .

Naald van gasschuif is ook al vervangen en op meerdere positie's gezet . 

Kan het zijn dat door de trillingen van de motor de vlotternaald niet mooi afsluit en daardoor overloopt ? 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De cp23 zit er ( eindelijk ) op , ze draait al mooi stationair , wel is ze nog een beetje te rijk ( denk ik ) , de naald 1 positie gezakt en de luchtvijs 3 toeren uit . Ze pakt onbelast mooi aan en na het gas lossen valt ze onmiddelijk mooi op rolantie . Klaar voor een testritje , als het weer meezit ....

Bedankt iedereen om mee te helpen !

  • Like 4
Link naar reactie
  • 4 weken later...

De sproeiers zijn aangepast , hoofd 98 , rolantie 40 . Het is OK om mee te rijden maar ik blijf het een raar gegeven blijven nl. die ronde inlaatbuis op die ovale inlaat van de std.cilinder. 

Is er iemand die deze aanpast ? 

Bedankt

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...