Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50 xl automaat


Wot

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb nu een tijdje een vespa pk50 automaat. Helaas is deze nu gesneuveld. Waarschijnlijk iets met de ontsteking en startmotor die niet goed meer op t vliegwiel staat. Nu was mijn vraag weet iemand toevallig een modern scooter blok wat onder mijn vespa past? Dan bouw ik ehm om naar een betrouwbaarder modern blok.

 

met vriendelijke groet Wouter

Link naar reactie

zit met een spie stevig vast. goed eraan trekken. Je kan ook de poelie naar buiten trekken  blokjes ertussen plaatsen en dan zachtjes met een hamer en doorslag de as terug tikken. zachtjes dus he 😉

Link naar reactie

kickstarter is een bekend euvel bij de automaat... als je de kickstarter te lang naar beneden houdt tijdens het stationair lopen, vreet hij het kickstarter tandwiel op. die is misschien nog op ebay te koop. maar niet meer nieuw te krijgen. voor de cilinder (ook niet nieuw te krijgen), een overmaatse zuiger kopen zonder poorten en bij een revisiebedrijf je cilinder honen. kost een paar tientjes.

Je moet zoeken naar onderdeel 14.

89924E5D-FD0E-41BE-9F19-1890617B7AB8.jpeg

aangepast door Daan
Link naar reactie
  • 1 maand later...

@Daan dankjewel! Dit onderdeel had ik toevallig nog liggen van de vorige eigenaar. Heb ehm weer aan de praat gekregen. Loopt rustiger en klinkt zachter. Ben de veer onder aan het blok van de gashendel kwijt geraakt enig idee waar ik deze kan kopen?

Link naar reactie

ook die zijn niet meer te krijgen. wees inventief. ik ben zelfs al een een veer van een balpen tegen gekomen (werkt echter niet echt)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...