Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Led koplamp px zonder accu


Bowyer

Aanbevolen berichten

Led verlichting rijdt prima in het donker/regen. De nieuwe generatie GTS hebben dit allemaal en als ik daar naast rijd kan ik net zo goed mijn verlichting uitzetten want er komt een enorme bak licht van af.

Helaas gaat het zonder accu niet werken want led verlichting heeft een stabiele DC nodig om goed te functioneren.

Zie ook laatste zin: https://nl.blog.scooter-center.com/einbauanleitung-montage-led-scheinwerfer-vespa-px/

Heb je geen bezwaar tegen een accu, in dit artikel staat ook hoe je een eventuele modificatie kan doen en welke onderdelen daarvoor nodig zijn.

  • Like 2
Link naar reactie

Leuk filmpje.

De howto naar accu kan ik zo niet vinden in het artikel maar daar is meen ik hier ook al eens wat over geschreven.

Als ik het goed begrijp dan ben je er met de aanschaf van de lamp nog niet , daar komt minstens nog eenzelfde bedrag bij aan andere onderdelen lijkt het?

Link naar reactie

Mocht dit helpen...

Ik heb op mijn special met pk motor een led stoplicht gebouwd. ( Check post van ED75 hierover)

Wel een regulator geplaatst die absoluut niet boven de 12 v gaat.

Want anders heb je er maar 1 sec plezier van . Het is nu wel zo dat je dat niet continu gebruikt.

Tis maar een piste om te onderzoeken. Regulator was van  een kymco 

 

Gr

 

Link naar reactie

Opletten! Groot verschil tussen Ledstrips/paneltjes en de doro Boywer bedoelde veel zwaardere armaturen. Leds werken in principe op DC. Die mini ledstrips “overleven” een tijdje probleemloos op AC (zeker bvb als remlicht) maar eigelijk is dat niet de bedoeling! Een regulator an sich is dis onvoldoende tenzij eentje die 12v DC levert met een eigen massacurcuit. 1 seconde 12V AC op dat lampblok = €300 in de vuilbak.

Een AC/DC gelijkrichter met gescheiden circuit is dus noodzakelijk. Die vind je vrij makkelijk in motorzaken (of google). De SIP digitale speedo’s hebben ook zo’n extra doosje dat je in de stuurcover kan inbouwen op een 12v~ voeding.

Link naar reactie
5 uren geleden, Frederik9111 zei:

Opletten! Groot verschil tussen Ledstrips/paneltjes en de doro Boywer bedoelde veel zwaardere armaturen. Leds werken in principe op DC. Die mini ledstrips “overleven” een tijdje probleemloos op AC (zeker bvb als remlicht) maar eigelijk is dat niet de bedoeling! Een regulator an sich is dis onvoldoende tenzij eentje die 12v DC levert met een eigen massacurcuit. 1 seconde 12V AC op dat lampblok = €300 in de vuilbak.

Een AC/DC gelijkrichter met gescheiden circuit is dus noodzakelijk. Die vind je vrij makkelijk in motorzaken (of google). De SIP digitale speedo’s hebben ook zo’n extra doosje dat je in de stuurcover kan inbouwen op een 12v~ voeding.

Ik was ook niet van plan om dat te proberen, eerst maar eens zien hoe ik een accu die stabiel opgeladen word in mijn Vespa krijg.

De post van ED75 zal ik nog opzoeken. Ik hoopte eigenlijk dat er op scootercenter een how to zou zijn zoals over een aantal andere dingen.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ik de enige px heb waar geen accu in zit.🙃

Link naar reactie

Op zich toch niet moeilijk? Gewoon een andere kabelboom die een accu kan voeden, bijbehorende pinker-, lichtswitch en contactslot, battery tray, accu en een metertje of 4 elektriciteitsdraad. :D

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie

Tja dat is natuurlijk de eenvoudige methode. 
Maat zoveel is die ledlamp mij nu ook niet waard. Als je hier tijdens een nieuw opbouw  al rekening mee houd dan kan het wel uit. 
Nu zit het hele spul er net een paar jaar nieuw in en omdat nu weg te smijten is ook zo wat. 

Link naar reactie

Vorig jaar had ik hier eentje over de vloer met zo’n lamp in z’n PX. De lichtopbrengst is werkelijk fenomenaal; alsof er minstens 5 standaard PX lampen op eenzelfde punt gericht zijn.

aangepast door Frederik9111
  • Like 2
Link naar reactie

Ja ik ben mij daar van bewust ik ken ook iemand die er mee rijd. Vandaar ook mijn idee.

Nu rijd ik niet zo heel vaak in het donker(bijna nooit) en in het donker met slecht weer nog ietsjes minder vaak.

Dus eigenlijk is het meer voor de looks en het willen hebben, inmiddels ben ik redelijk minder gemotiveerd.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb deze. Niet veel werk. Zie je de uilen mee in de bomen zitten. Wel niet zo ok voor de tegenliggers. Universeel gemaakt kan op 10min van scooter verwisseld. worden.image.thumb.jpeg.fe7426d8061d6033a966fbb3258d69e9.jpegimage.thumb.jpeg.b55713ba91943373bf0a6264201b3366.jpeg

 

image.jpeg

aangepast door Mister T
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...