Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop van gts 300


Maranoa

Aanbevolen berichten

Beste vespisten,

 

ik zou mij een gts300 willen kopen, maar ben vandaag naar ene gaan kijken een 300 super sport tech. Ik ben aan twijfelen voor zo enen of enen met gewoon km teller. 
wat raden jullie het beste aan, want heb in een andere topic gelezen dat er wel wat problemen zijn met de digitale teller wat software betreft en die dat ik vandaag gezien had dat probleem maar zou vervangen zijn. Aangezien ik daar een leek in ben zou ik graag jullie ervaringen hier in weten en wat ik best voor kies!

Mvg,

thomas 

aangepast door Maranoa
Link naar reactie

Denk dat je hier naar je persoonlijke voorkeur moet kijken, ben je van de metertjes of van de schermpjes.

Ik ben van de metertjes, ik vind het mooier bij een Vespa en deze hebben in mijn ogen een langere levensduur.

Met dat laatst bedoel ik connectivity en ondersteuning. Als je ziet hoe snel de digitale techniek veranderd (bluetooth, wifi, airplay enz.)  vraag ik me af in hoeverre de functies nog werken over 10 jaar, laat staan of er nog updates komen vanuit Piaggio. Het wordt dan weer een normale teller zonder functies en wat vind je dan mooier?
Het ziet er voor nu misschien strak en modern uit maar over 10 jaar denk je misschien wat een oude troep terwijl de analoge meters eigenlijk tijdloos zijn.

Dit is mijn persoonlijke gedachte hierover en als je een GTS voor de korte termijn koopt loop je waarschijnlijk niet tegen deze zaken aan. En voor de lange termijn, misschien zie ik beren op de weg en komen ze wel met een geüpdatet plug&play scherm op de markt.

Kies je toch voor digitaal dan hoef je je de komende 2 jaren geen zorgen te maken over de garantie en updates want die vallen onder het Europees recht, zorg wel voor een goede dealer welke eventuele issues onder garantie goed en netjes voor je oplost.

Succes met je keuze en we zien de foto’s van je nieuwe aanwinst wel verschijnen.

  • Like 2
Link naar reactie

Beste Pilaf, 

het gaat hem voor mij niet zo zeer dat het een digitale of ene met meters is.

Het is sowieso een occasie dat ik me zou aanschaffen, reden om mij ene aan te schaffen is dat we regelmatig de Vespa’s meenemen op reis maar ik heb oldie’s en soms durven ze het eens laten af weten en als dan in Frankrijk ben en je hebt de nodige tools niet mee ben dan wel gesjareld, als ik dit hier voor heb ben ik meestal rap gedepanneerd maar ginder niet vandaar dus dat ik me ene wil aanschaffen. Weet ook dat er aan die ook van alles kan gebeuren.

Maar ik ben gisteren naar ene gaan kijken, wat kleur betreft was het volledig mijn ding maar het was ene met een digitale teller en had in andere topic gelezen dat die soms eens durven (bevriezen) meter die blijven stilstaan of zelfs niks meer doen.

De verkoper zei me wel dat hij hem onlangs verandert heeft, maar had hem zelf in occasie gekocht in december 2022 en had hem nu terug ne 300 gekocht met meter en een 125cc omdat hij de zelfde kleur wou hebben als zijn vrouw en vandaar had ik een beetje argwaan om deze te kopen. Mijn gevoel kan misschien wel mis zijn, maar wou hier eens jullie raadt wat zoiets betreft aangezien ik nu enkel met oldies rij.

Deze was van 2019 en +/-3500km bij deze een foto van die dat ik gaan kijken ben en had graag evt een ervaring geweten van mensen die met zo ene rijden.

F832E346-ABCA-4BF5-84F3-25F3B1983AFF.png

ECAAE126-E9FD-4DFD-93AB-D06612AFD230.png

Link naar reactie
2 uren geleden, Maranoa zei:

een digitale teller en had in andere topic gelezen dat die soms eens durven (bevriezen) meter die blijven stilstaan of zelfs niks meer doen.

Je hebt het hier over een Supertech correct? Daar zijn idd soms issues mee maar die zijn vaak niet display gerelateerd meer meer aan firmware bugs of kabel problemen. Er zijn ook vele positieve verhalen en GTS bezitters dus het is moeilijk daar een oordeel over te geven.


Even een display vervangen, heb daar idd ook vraagtekens bij want dit is een onderdeel ban 400eu exclusief synchroniseren met de ECU.

En als je het over rijgedrag hebt, heb op aardig wat GTS-en gereden en ze zijn allemaal net iets anders dus vind het knap als iemand daar een goed advies over kan geven. Ze zijn gevoelig voor veranderingen en bij de minste aanpassing heb je een andere Vespa onder je kont. Rolletjes, vario, schokbrekers, uitlaat, banden, windscherm…noem maar op. Dat maakt het ook leuk om de basis GTS aan te passen aan Uw rijstijl. 

  • Like 1
Link naar reactie

Idd pilaf een supertech, deze is al verkocht maar in zoek verder en ik denk best enen met meters, want zoals je al zei wat binnen een paar jaar als die niet meer up to date kunnen gebracht worden. Alvast bedankt voor uwe feedback!!! Top 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...