Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even voorstellen: Paul en geurt


Aanbevolen berichten

Wij zijn nieuw op het forum. Dus even voorstellen: Paul en knutselmaatje Geurt uit Friesland. Wij zijn vorig jaar aan een Zundapp uit 1964 begonnen. Tot op laatste boutje uit elkaar gehaald. Zelf opnieuw aan het spuiten. En nu weer opbouwen.

Die rijdt  van de zomer, dus tijd om iets nieuws klaar te zetten: een Vespa! Maar wat een prijzen zeg! Nu een PX50XL gevonden met behoorlijk wat werk: bodem verrot en loopt niet. 

volop werk dus! En daar gaat het ons ook om: om de resi; en niet de eindbestemming.

Hierbij filmpje van de scooter.

En gelijk wat vragen:

- waar staat “Plurimatic” voor? Het laatste gedeelte snap ik (automatische versnelling), maar het gedeelte Pluri?

- is er op Internet een onderdelencatalogus en technische tekening te vinden? Voor de Zundapp kun je die zo downloaden waarbij elk onderdeel zijn eigen nummer heeft. Voor Vespa vind ik alleen betaalde boekjes.

Zodra we beginnen zal ik regelmatig voortgang proberen te posten.
 

 

  • Like 3
Link naar reactie
  • 4 weken later...

pluri staat volgens mij voor pleuris, vooral als je er een hoop aan moet sleutelen. Daar krijg je een pleuris hekel van. het zijn niet de meest geliefde brommers en er is steeds minder van te vinden. zet de zoekterm automaat maar aan op marktplaats. Want een automaat die niet loopt 😅

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...