Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Special start niet meer


Koenvanb

Aanbevolen berichten

Denk dat beide heren goed kunnen zitten maar wat meer informatie over de staat/gebruik/setup zou kunnen helpen bij een goede diagnose.

Kwam de Vespa uit een rijdende staat of was deze lang geparkeerd? 

Backfire neigt idd meer naar ontstekingsproblemen (bobine/condensator). Heb je een punten ontsteking?

Maar wat heb je uitgeblazen bij je carb? Alleen de sproeiers of is deze helemaal uit elkaar geweest.

Heb je het rondje bougie (vonk test en nieuwe bougie plaatsen) en brandstofslang (slang van carb en kraan open) al gedaan?

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb daar eerst ne 75cc en dellorto 16-16 carburator op gestoken. Ik gebruik deze dagelijks voor naar werk te rijden en ect. Ik zag na tijd benzine onder de Vespa liggen. Ik was een week thuis in december met de vrieskou en dan niet mee te rijden lag er nog altijd benzine onder. Ik heb kraantje dicht gezet. de maandag naar werk kraantje open kickstarten maar niets meer in gang proberen lopen ook nie. De woensdag op reis vertrokken. Nu terug van donderdag. Dus gisteren geprobeerd niets. Carburator er af gehaald en volledig open gedaan. . Sproeiers er uit  Vlotter systeem. Filter. volledig gedemonteerd alles uitgeblazen. Gemonteerd .kraan en leiding ook gecontroleerd. Bougie getest vonkt nog. Dat is het. Ik vermoed ook brandstof

Link naar reactie

Vonken en vonken is niet hetzelfde. 6v condensortjes en contactpunten hebben een eindige levenduur. Kan perfect vonken buiten de cilinder maar vierkant draaien onder druk of op het verkeerde moment (geeft exact de symptomen zoals in het filmpje). 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
51 minuten geleden, Koenvanb zei:

Ik heb daar eerst ne 75cc en dellorto 16-16 carburator op gestoken. Ik gebruik deze dagelijks voor naar werk te rijden en ect. Ik zag na tijd benzine onder de Vespa liggen. Ik was een week thuis in december met de vrieskou en dan niet mee te rijden lag er nog altijd benzine onder. Ik heb kraantje dicht gezet. de maandag naar werk kraantje open kickstarten maar niets meer in gang proberen lopen ook nie. De woensdag op reis vertrokken. Nu terug van donderdag. Dus gisteren geprobeerd niets. Carburator er af gehaald en volledig open gedaan. . Sproeiers er uit  Vlotter systeem. Filter. volledig gedemonteerd alles uitgeblazen. Gemonteerd .kraan en leiding ook gecontroleerd. Bougie getest vonkt nog. Dat is het. Ik vermoed ook brandstof

Vlotternaald is foutu. Vlotter sluit de toevoer niet af waardoor carbu overloopt.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ondertussen heb ik er nieuwe Complete  12 v Malossi onsteking onder gestoken en nieuwe carburator dellorto 16/16 draaid perfect.maar probleem met de stroom.              Heeft er nog iemand Malossi 12 v ontsteking zitten en hoe moet ik de stroom bekabeling aansluiten. 

Link naar reactie

Malossi is qua installatieprincipes identiek aan Pinasco/VMC/Polini/...

Welke draadkleuren heb je nog uit je frame komen? Met of zonder accu? Al een regulator voorzien? 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Waar komen deze drie mannelijke fiches (geel rood, bruin(?)) vandaan?

 

image.png.08b298b391072228de12bed5ca9c3c6a.png

Link naar reactie

Tzijn er vier zwart rood bruin en geel die komen van diene kabelboom dat ik er bij gekregen heb.
Van mijn frame is zw massa’ groen voor lichten en tromper  en rood voor hem stil te leggen Als ik zwart op zwart doe  en een kleur op groen werken de lichten maar als ik gas geef gaan ze uit. Heb ik diene kabelboom nodig kan ik niet rechtstreeks van bobine 

3AF4F70E-8A77-4CAB-BF1E-CF7E7B7948FC.jpeg

EB2F7C8E-268F-444A-A42F-DCE344B03324.jpeg

Link naar reactie

Even snel in elkaar gefotosjopt. Eventueel kan je wit uit de stator en zwart uit de kabelboom en CDI ook rechtstreeks verbinden, maar dan voorzie je best toch ook nog een extra verbinding met het frame.  

Dat extra kabelboompje kan je negeren als je geen accu in je Special zitten hebt. Als de motor al gedraaid heeft met fout aangesloten bedrading, is de kans groot dat een aantal lampjes ondertussen al doorgebrand zijn. Zeker eerst even checken. De meeste Specials hebben geen remlicht en ook de toeter zou normaal moeten werken. Kabelboom- en schakelkast aanpasingen zijn normaliter niet nodig.

 

image.thumb.png.3df8275133402a34954e47f99b5ac659.png

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie

Ge moogt er zeker van zijn dat ik dat niet ga vergeten... :D 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...