Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Naar ardèche en terug.


nero

Aanbevolen berichten

Leuk Nero...

Handig jij hoor met de GoPro ofzo...

Groetjes André en Karin

  • Like 1
Link naar reactie

Plezant en ik krijg al goesting om ook een keer mijne Vespa tot den Ardèche te rijden. Dikwijls geweest met verschillende auto’s. 
In uwe video lijkt het of je niet bij te houden bent, is dat bochten werk vlotter te doen met een Vespa dan met de moto?

mvg Arno 

Link naar reactie

Da's gezichtsbedrog.   

Ik rij met beiden (Norton 650cc en Vespa).

Als het echte bochtenwerk begint voel ik me meer op mijn gemak met de Vespa dan met de Norton. Mogelijk heeft dit te maken omdat ik veel meer Vespa-ervaring heb dan rijden met de moto. En als ik met de Vespa in de bergen kom begin ik pas gas te geven, overmacht zeker...  :)

Groetjes, nero. 

  • Like 2
Link naar reactie

'k heb me vorig jaar ook zo vier dagen rot geamuseerd, weinig moto's die me in de bergaf voorbij gingen al stuiterden de 8" wieltjes met momenten nogal vervaarlijk van links naar rechts, bergop was echter een ander verhaal maar dat lag vooral aan de ijle lucht :)

bergen.jpg.7e7ac3de7be42c39e0e25dc9ab1c8129.jpg

Galibier.jpg.28eada249e63bcc14bc18cf5171c151a.jpg

  • Like 5
Link naar reactie


De Col du Galibier! Ook "goede" herinneringen aan. :) 

De dag voordien in panne en heel de motor mogen opensmijten, geleerd dat een oliekeerring in het Frans  "join spie noemt, en nadien als eerst boven komen  (met de juiste sproeier).  

Da zijn herinneringen die bijblijven. 

Groetjes, nero. 

13346431_10206751085839359_2788394465314696771_n.jpg

13427963_10206751086879385_5213853565827909068_n.jpg

  • Like 8
  • Wow 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...
13 minuten geleden, Pilaf zei:

Mooi werk Nero, laat de zomer van 2023 maar komen.

Heb jij nog gewisseld van sproeier of de hele weg met de 120 gereden?

Is een andere gereviseerde SS180- motor (elk jaar probeer ik met een nieuw gereviseerde motor te rijden omdat ik nogal wat km's rij). Met een grotere overmaat-cilinder. Ik rij nu met een 122. Bijna heel de terugweg 37°C gehad overdag en geen problemen. Alleen met volle tank wilde de motor weleens sputteren (heb een fast flow-kraantje steken, misschien is dat wel de oorzaak. 

Groetjes, nero. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...