Jeroen_Vespatiné Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 Hoi Hoi, ik zit met een geplooide T5 vork. Nu de vraag is wat het grote verschil is tussen de vork van een PX en een T5. Past de ene vlot in het andere kader? Alvast bedankt Grts Jeroen Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 Nee, lengte van het balhoofd is verschillend en de bevestiging van het stuur is anders. Daarnaast zit de zijdelingse bevestiging van het voorspatbord op een andere locatie (lager bij PX dus 'onder' het T5-spatbord) Link naar reactie
dave Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 om een spiegler remleiding doorheen m'n vork te leiden en omdat ik dan het stuur vastzetten met een moer lastiger vond dan met een ouderwetse bout: px-vork met schijfrem stuurbasis van een LML Select (https://www.sip-scootershop.com/en/product/handlebar-lower-part-lml_60041000) onderste stuur-plastic van een LML Select of zelf alles uitvijlen van het origineel en een gat boren aan de zijkant (https://www.sip-scootershop.com/en/product/cover-handlebar-lml-lower_22623300) zijdelingse spatbord bevestiging afzagen een sleuf bijvijlen voor de hoogte van het stuur (https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/33376-vork-px-vs-vork-lml-4t) Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 Toevallig kwam ik gisteren dit niet-oninteressant promootje tegen. 2 Link naar reactie
Jeroen_Vespatiné Geplaatst: 8 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2022 5 uren geleden, dave zei: om een spiegler remleiding doorheen m'n vork te leiden en omdat ik dan het stuur vastzetten met een moer lastiger vond dan met een ouderwetse bout: px-vork met schijfrem stuurbasis van een LML Select (https://www.sip-scootershop.com/en/product/handlebar-lower-part-lml_60041000) onderste stuur-plastic van een LML Select of zelf alles uitvijlen van het origineel en een gat boren aan de zijkant (https://www.sip-scootershop.com/en/product/cover-handlebar-lml-lower_22623300) zijdelingse spatbord bevestiging afzagen een sleuf bijvijlen voor de hoogte van het stuur (https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/33376-vork-px-vs-vork-lml-4t) Merci, voor de info! Het probleem is echter dat de betreffende vork al een klein frankenstein is! Het ziet er een T5 vork uit (met hoge bevestiging van spatbord) maar met een PX schijfrem!? misschien ben ik dan beter met: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/conversie-stuurkolom-sip-voor-de-conversie-naar-12-velg-schijfrem_62880000 Alvast bedankt voor de hulp 🙏 Link naar reactie
dave Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 een schijfrem op een t5 steken kan perfect zonder dat daarvoor de vork moet veranderd worden, ik heb t enkel gedaan omdat ik altijd zever had met de kroonmoer op mn t5 vork. je kan niet echt afgaan op je spatbord dat sowieso niet recht staat maar t lijkt me dat door de breedte van die 12 inch band de middellijn van je band meer naar links ligt, niks om je zorgen over te maken als je achterwiel ongeveer in dezelfde lijn ligt. maar of nu je vork of je stuur scheef is of staat? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Met die voorvork ziet er niets mis uit, maar het is een aftermarket spatbord dat niet goed past. Trekt de scooter hard naar links or rechts of 'kantelt' de scooter hard naar één kant bij het insturen? Dee scooter was vroeger van een maat en dan was er niets verkeerd mee. Link naar reactie
Jeroen_Vespatiné Geplaatst: 9 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2022 1 uur geleden, Speedracer zei: Met die voorvork ziet er niets mis uit, maar het is een aftermarket spatbord dat niet goed past. Trekt de scooter hard naar links or rechts of 'kantelt' de scooter hard naar één kant bij het insturen? Dee scooter was vroeger van een maat en dan was er niets verkeerd mee. Hij trekt keihard naar links bij het remmen vooraan en kantelt ook bij insturen! 🙄 Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Dat was bij mij niet toen ik de eigenaar was. Link naar reactie
Jeroen_Vespatiné Geplaatst: 9 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2022 19 minuten geleden, Mister T zei: Dat was bij mij niet toen ik de eigenaar was. Hoi Mister T, het komt van een klant dus ik weet geen geschiedenis. Het enige wat ik probeer te weten te komen is hoe de vork is opgebouwd. Alvast bedankt voor alle hulp! 🙏 Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Standaard vork spatbord heeft er niks mee te maken (is eentje van SIP). Wat ik wel zie is dat er precies in het spatbord een breuklijntje tussen de veer en de vork is dus misschien toch een duw gekregen. Diegene aan wie ik hem verkocht heb heeft er die11inch velgen op gezet. Waarom weet ik niet. Ik heb die omgebouwd naar schijfrem en jaren mee rond gereden. Link naar reactie
Jeroen_Vespatiné Geplaatst: 9 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2022 2 minuten geleden, Mister T zei: Standaard vork spatbord heeft er niks mee te maken (is eentje van SIP). Wat ik wel zie is dat er precies in het spatbord een breuklijntje tussen de veer en de vork is dus misschien toch een duw gekregen. Diegene aan wie ik hem verkocht heb heeft er die11inch velgen op gezet. Waarom weet ik niet. Ik heb die omgebouwd naar schijfrem en jaren mee rond gereden. Ah super! de persoon die hem nu bij mij gebracht heeft. Heeft de Vespa ook zo gekocht. en idd het spatbord heeft ook een serieuze duw gekregen. Ik ga op zoek naar een origenele vork, merci voor de hulp. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Dit is een originele vork. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Volgens mij ligt de oorzaak aan iets anders. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 ET waarde van de velg misschien? Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 15 december 2022 Delen Geplaatst: 15 december 2022 Ik heb dit ook bij mijn TS gehad. De naaldlagers links en rechts van de wielas vervangen, oude bussen eruit en naaldlagers in een kooi erin, en probleem was opgelost. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen