Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px vork in t5?


Jeroen_Vespatiné

Aanbevolen berichten

Nee, lengte van het balhoofd is verschillend en de bevestiging van het stuur is anders.

Daarnaast zit de zijdelingse bevestiging van het voorspatbord op een andere locatie (lager bij PX dus 'onder' het T5-spatbord)

Link naar reactie

om een spiegler remleiding doorheen m'n vork te leiden en omdat ik dan het stuur vastzetten met een moer lastiger vond dan met een ouderwetse bout:

Link naar reactie
5 uren geleden, dave zei:

om een spiegler remleiding doorheen m'n vork te leiden en omdat ik dan het stuur vastzetten met een moer lastiger vond dan met een ouderwetse bout:

Merci, voor de info!

Het probleem is echter dat de betreffende vork al een klein frankenstein is!

Het ziet er een T5 vork uit (met hoge bevestiging van spatbord) maar met een PX schijfrem!?

misschien ben ik dan beter met: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/conversie-stuurkolom-sip-voor-de-conversie-naar-12-velg-schijfrem_62880000

 

Alvast bedankt voor de hulp 🙏

IMG_20221208_161010.jpg

IMG_20221208_161336.jpg

IMG_20221208_161459.jpg

IMG20221208152023.jpg

IMG20221208152048.jpg

Link naar reactie

een schijfrem op een t5 steken kan perfect zonder dat daarvoor de vork moet veranderd worden, ik heb t enkel gedaan omdat ik altijd zever had met de kroonmoer op mn t5 vork.

je kan niet echt afgaan op je spatbord dat sowieso niet recht staat maar t lijkt me dat door de breedte van die 12 inch band de middellijn van je band meer naar links ligt, niks om je zorgen over te maken als je achterwiel ongeveer in dezelfde lijn ligt. maar of nu je vork of je stuur scheef is of staat?

Link naar reactie

Met die voorvork ziet er niets mis uit, maar het is een aftermarket spatbord dat niet goed past.

Trekt de scooter hard naar links or rechts of 'kantelt' de scooter hard naar één kant bij het insturen?

Dee scooter was vroeger van een maat en dan was er niets verkeerd mee.

Link naar reactie
1 uur geleden, Speedracer zei:

Met die voorvork ziet er niets mis uit, maar het is een aftermarket spatbord dat niet goed past.

Trekt de scooter hard naar links or rechts of 'kantelt' de scooter hard naar één kant bij het insturen?

Dee scooter was vroeger van een maat en dan was er niets verkeerd mee.

Hij trekt keihard naar links bij het remmen vooraan en kantelt ook bij insturen! 🙄

Link naar reactie

Standaard vork spatbord heeft er niks mee te maken (is eentje van SIP). Wat ik wel zie is dat er precies in het spatbord een breuklijntje tussen de veer en de vork is dus misschien toch een duw gekregen. Diegene aan wie ik hem verkocht heb heeft er die11inch velgen op gezet. Waarom weet ik niet.

Ik heb die omgebouwd naar schijfrem en jaren mee rond gereden.

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Mister T zei:

Standaard vork spatbord heeft er niks mee te maken (is eentje van SIP). Wat ik wel zie is dat er precies in het spatbord een breuklijntje tussen de veer en de vork is dus misschien toch een duw gekregen. Diegene aan wie ik hem verkocht heb heeft er die11inch velgen op gezet. Waarom weet ik niet.

Ik heb die omgebouwd naar schijfrem en jaren mee rond gereden.

 

Ah super! de persoon die hem nu bij mij gebracht heeft. Heeft de Vespa ook zo gekocht. en idd het spatbord heeft ook een serieuze duw gekregen.

Ik ga op zoek naar een origenele vork, merci voor de hulp.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...