Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorstellen


Skidmark

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Aangezien ik hier nieuw ben stel ik mij graag even voor. 

Mijn naam is Robbin en ik woon in Vaassen. Al een tijdje ben ik het internet aan het uitpluizen over Vespa's en dan voornamelijk een PX200E (leek me een mooi begin). Met name de makkelijke techniek en het feit dat de Vespa ontworpen is om een hoop zelf te doen trekt mij enorm aan. Heb veel motor gereden, maar ben een ''mooi weer rijder''. Dit betekent elke lente een nieuwe accu helaas. Zodoende heb ik ook voor een Vespa zonder accu gekozen 🙃.

Afgelopen week heb ik een opknapper gekocht met als doel om deze zelf te strippen en op te knappen. Dit hoeft van mij niet geld op te leveren, maar ik wilde gewoon graag eens het proces meemaken. Dit is wel mijn eerste opknapper, dus ik zal nog veel moeten leren. Juist daarom ook mij ingeschreven hier, want ik zag dat er veel kennis en ervaring is op dit forum!

De Vespa heeft bij de vorige eigenaar 8 jaar stil gestaan in de garage. De motor zal dus gereviseerd moeten worden (het blokje liep nog wel!).

Daarnaast ga ik het zadel opnieuw bekleden.

Ook zit de Vespa onder de vliegroest met helaas een echte roestplek onder het voetbord. Hier zal dus zandstralen en een lasser aan te pas moeten komen. 

Ik hoop jullie op de hoogte te houden met foto's en gebruik te kunnen maken van jullie tips en trucks :) 

Hieronder een foto van de al iets gestripte Vespa. 

 

IMG-20221203-WA0013.jpeg

  • Like 7
Link naar reactie

Ik zag al een mooie hulplijn staan bij motorrevisie van mr160, enorm handig!

Ik schrijf alles op wat kapot is tijdens de demontage om te vervangen.

Als er nog meer onderdelen zijn die slim zijn om preventief te vervangen dan hoor ik het graag van de mensen met meer ervaring :) 

De motorscooter komt uit 1984 en heeft volgens de teller ongeveer 16000 kilometer gelopen. 

Merk in het eerste deel van demontage dat vooral veel rubbers zijn uitgedroogd. 

Is dit trouwens de juiste plek om foto's en updates te plaatsen over mijn projectje of kan ik dat beter ergens anders doen?

 

Link naar reactie

Ook welkom en benieuwd naar jouw project. 
ivm je vraag welke plek, er is een P-forum waar je volgens mij best je verhaal en foto’s plaatst. Je vind P-forum onder klassieke scooters. 
mvg Arno 

aangepast door Arnovt
Link naar reactie

behandel de tunnel (op de treeplank) aan de binnenkant met een product dat roestvoming stopzet, nu je de tank eruit hebt kan je daar redelijk bij... Ligt die echte roestplek niet toevallig in de buurt van de tunnel? Is een vespa probleem dat ze van binnenuit roesten.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips! De roestplek die ik gevonden heb zit onder één of andere tectyl laag, was dus iets verstopt. Zit aan de onderkant in het midden vooraan, dus iets naast het achterrem pedaal. 

Ik zal zeker zorgen om de tunnel vanbinnen te behandelen. Ik las hier op het forum dat Brunox een aanrader is? 

Zal dit weekend eens een topic openen in het P-forum om mijn vooruitgang maar ook zeker mijn vragen neer te zetten :) Heb in ieder geval al een hoop geleerd door de restauratie topics van andere door te lezen, erg leuk!

  • Like 1
Link naar reactie

De ophaning van de achterveer ziet er nog wel goed uit.

De tunnel baart me iets meer zorgen daar zie ik toch wat roest. Als ik het frame ontmanteld heb ga ik even naar het stuk aan de voorkant kijken. 

De tank ziet er wel goed uit maar zit vol met stukjes van het een of ander. Is dat een coating die loslaat? Ik zie in de tank geen roest ofzo.

20221209_154612.jpg

20221209_154633.jpg

20221209_163924.jpg

Link naar reactie

Lijkt me eerder een vergane kurken tankafsluiting.Picture 1 of 1

aangepast door Frederik9111
  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...