Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Si 24 carb via ebay


Niels_1977

Aanbevolen berichten

Recent een carb gekocht via ebay, gevraagd of de schuif onbeschadigd was, was volgens verkoper zo.

Vandaag pakket ontvangen, carb zo krom als een hoepel, er was zelfs gedremeld aan de gasschuif zodat het ljjkt alsof hij goed werkt.

Ouderwetse bedonderij!

Goed, kan gebeuren, gelukkig meestal positieve ervaringen met ebay.

Mijn vraag, valt er nog iets te doen aan een carb die verbogen is door foutieve montage, of is dit enkeltje vuilnisbak?

De carburateur vlakken is natuurlijk vrij simpel, maar als de gasschuif niet meer goed kan bewegen lijkt me einde carburateur?

Of is het niet erg als er ruimte zit tussen de gasschuif en de sparing waar hij door schuift.

Ik dacht dat teveel speling op de gasschuif het lucht/benzine mengsel beïnvloed, of valt dat mee?

Link naar reactie

Verticaal klasseren, niet besparen of cheap 2dehandse essentiële onderdelen, alleen kopen bij shops met garantie,... etc. etc.  

  • Like 1
Link naar reactie
5 hours ago, Frederik9111 said:

Verticaal klasseren, niet besparen of cheap 2dehandse essentiële onderdelen, alleen kopen bij shops met garantie,... etc. etc.  

Eens hoor, maar dacht doe een gok, en ipv Spaco echt Dell Orto.
Maargoed volgende keer gewoon nieuw!

(en had nog een andere die oorspronkelijk voor autolube is, en wel goed, die pas ik wel aan naar standaard)

Link naar reactie

En gewoon geld terug claimen via ebay (https://www.ebay.nl/pages/help/policies/money-back-guarantee.html), zeker omdat je er nog specifiek om gevraagd heb dat er niet aan de gasschuif geprutst is. Als hij had gezegd dat hij het niet weet of de gasschuif beschadigd/bewerkt is dan is het idd een gok en jouw risico, nu heeft hij op schrift bevestigd dat het een onbeschadigd/niet-bewerkt product is dus heeft hij jou bewust een onbruikbaar product gestuurd….geld terug/retourneren en in dit geval zijn de eventuele retourkosten ook voor hem (als hij de carb nog terug wilt).

  • Like 2
Link naar reactie

Amaai dat er zoveel verschillende carburateurs zijn wist ik niet. Ik wist eigenlijk geen eens dat er zoveel verschillende Vespa’s waren en blijkbaar weet niemand hoeveel er zijn. 😁

Dan mag ik vermoedelijk van geluk spreken een tweedehands te hebben gekocht waar alles enigszins klopt.  

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...