Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50xl 75


Koenvanb

Aanbevolen berichten

Je gooide in je vorige post de typebenamingen wat door elkaar. Bekijk eerst es over welk motortype het exact gaat (op basis van het motornummer).

Als het gaat over die Grijze special is dat kans zeer groot dat die primaire vertanding vandaag al in je motor zit. 18/67 is de standaard verhouding voor een groot deel van Vespa 50/N/L/R/S/Special/... If so, dan kan je de vertanding eenvoudig verlengen met een langer primair tandwiel. Daarvoor hoeft je motorblok ook niet geopend te worden. Dus: eerst even tandjes van je huidige setup tellen en vandaaruit vertrekken. 

78 is wat aan de rijke kant voor 75 Polini. Mogelijk beperkt dat je topsnelheid wat. Wat zijn de huidige prestaties overigens?  

Link naar reactie

Ja klopt. Het gaat hem over de grijze Vespa special daar zit ne gewone pk motor onder dat heeft mij iemand bevestigd die de motor gemaakt heeft want hij trok valse lucht en ging in toeren. Daar heb ik ne polini 75cc met diene 16/16 carburator op gezet. Met de 78 sproeier in is ietsje te zwaar de sproeier. Pruttelt bij topsnelheid.  Zijn top snelheid is 65. Maar vanaf 55km/h begin mijn wijzer te dansen hij blijft niet staan op eindsnelheid soms keer wel. Ook probleem. Dus zijn eindsnelheid is 65. Ik heb hier op forum gelezen ne 75 sproeier best is. Moet ik zwaarder tandwiel steken ook. 

Link naar reactie

Het gaat om de combi tandwiel en tandwiel wat op je koppeling zit, dus die iig op elkaar afstemmen.

Daarmee kan je de topsnelheid verhogen. (bij een grotere cilinder)

Kapotte km teller ligt aan het wormwiel in de voornaaf, of de km-teller kabel.

(of omdat dit bij de voornaaf verkeerd gemonteerd is)

Link naar reactie

65km/u is zowat wat er uit een Polini 75 & 16.16 te halen valt. Wil je meer dat gaat een langere vertanding je niet veel soelaas bieden. Een 3.7~3.5 primaire ratio is zowat het maximum wat dat cilindertje aan kan. 

Als de wijzer blijft staan ligt het niet aan het wormwiel of kabel.

Als je echt sneller wil kijk je best uit naar een iets grotere cilinder (bvb. Polini 102), meer voeding (PHB 19.19) en een 25/72 (2.88) primaire vertanding. Dan kom je normaliter in de buurt van 85km/u.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...