Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50 xl start niet


Aad

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik heb een motorblok van een pk 50 xl elestart gereviseerd.

nu wil ik m starten maar hij slaat niet aan. hij krijgt een vonk en benzine. nu is mijn vraag kan het komen omdat het contactslot nog niet is aangesloten? of heeft iemand een iedee waarom het niet lukt . de bobine en de ontsteking zijn allebei nieuw

Link naar reactie

Paar dingen heb je nodig, benzine/vonk/lucht.

Check eerst eens of de bougie vonkt en of de carburateur goed werkt.

En als test kan je een beetje benzine door het bougiegat doen, bougie erin, en dan kicken.

Dat iets nieuw is, bied niet perse garanties.

Link naar reactie
Op 6/11/2022 om 20:26, Niels_1977 zei:

Paar dingen heb je nodig, benzine/vonk/lucht.

Check eerst eens of de bougie vonkt en of de carburateur goed werkt.

En als test kan je een beetje benzine door het bougiegat doen, bougie erin, en dan kicken.

Dat iets nieuw is, bied niet perse garanties.

Niels bedankt voor je antwoord. ik heb een vonk en benzine en lucht. ook gezien dat de bougie nat wordt vd benzine.dus dat is het niet denk ik

 

13 uren geleden, Ed75 zei:

Deed het blokje het nog goed voor de revisie? Ontstekingstijdstip ok? Choke ok? Is de bougie dus ietwat nat als je probeert te starten? Uitlaat er op? ...

bedankt voor je reactie Ed,

ik heb het blok niet lopend gezien voor de revisie, ik weet niet of de ontsteking goed staat, maar is het niet zo als hij verkeerd staat dat hij dan wel aanslaat maar niet goed loopt. of slaat hij helemaal niet aan als de ontsteking verkeerd staat? (uitlaat zit erop)

13 uren geleden, Ed75 zei:

Deed het blokje het nog goed voor de revisie? Ontstekingstijdstip ok? Choke ok? Is de bougie dus ietwat nat als je probeert te starten? Uitlaat er op? ...

bedankt voor je reactie Ed,

ik heb het blok niet lopend gezien voor de revisie, ik weet niet of de ontsteking goed staat, maar is het niet zo als hij verkeerd staat dat hij dan wel aanslaat maar niet goed loopt. of slaat hij helemaal niet aan als de ontsteking verkeerd staat? (uitlaat zit erop)

Link naar reactie

Is het verse benzine? Als de benzine wat in de tank zat al oud is kan het zomaar zijn dat hierdoor niet wil starten.
Electrische ontsteking of contactpuntjes?
Als de statorplaat terug gemonteerd is moeten de streepjes op de plaat en het carter overeenkomen.
Maar ok je hebt een vonk geef je aan. dus een teken van leven zou hij dan toch al moeten geven.

Link naar reactie

Welke bougie heb je gestoken? Springt de vonk mooi over tussen de uiteinden van de electroden, zoniet de afstand verkleinen naar

0,6mm.  Als het ontstekingstijdstip helemaal verkeerd staat gaat de vespa niet starten of zelf achteruit rijden als hij start (zelf meegemaakt :) ). 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

adrian dank voor je reactie, hij start inmiddels en loopt vrij netjes, de vliegwiel oliekeering zweet n heel klein beetje. kan deze gedemonteerd worden, en gemonteerd zonder het blok te splitsen?

Op 10/11/2022 om 18:02, Frederik9111 zei:

Krukaskeerringen juist gemonteerd?

ja deze zijn gemonteerd, inmiddels loopt hij

 

Op 8/11/2022 om 16:48, nero zei:

Welke bougie heb je gestoken? Springt de vonk mooi over tussen de uiteinden van de electroden, zoniet de afstand verkleinen naar

0,6mm.  Als het ontstekingstijdstip helemaal verkeerd staat gaat de vespa niet starten of zelf achteruit rijden als hij start (zelf meegemaakt :) ). 

Groetjes, nero. 

dank voor de reactie, ik heb de afstand van de bougie aangepast en inmiddels loopt het blok

Op 8/11/2022 om 16:00, Ed75 zei:

Zuiger met pijltje naar de uitlaat geplaatst?

ja gedaan, het blok loopt inmiddels bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Op 12/11/2022 om 09:06, Adrian zei:

😇vliegwiel  olie keering gemonteerd? 

Zonder gaat hij niet starten 

 

...been there done that 

het blok loopt inmiddels, maar de vliegwielkeering zweet een beetje. ik wil deze nog wel vervangen, kan deze gedemonteerd worden en gemonteerd zonder het blok te splitsen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...