Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lengte voorvork p en px


Bowyer

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

 

ik heb een P in de schuur liggen met een voorvork met 16mm as en zou graag een vork met een 20mm as willen monteren als eea toch uit elkaar moet.

Nu kan ik een px vork kopen die er nog redelijk uitziet maar past dat? ik dacht dat het frame van een px hoger is dan van een p.

En wat is een fatsoenlijke prijs voor een vork compleet met trommel?

Link naar reactie

Alles is pas te maken... je zal ook de achterkant van de remtrommel moeten veranderen (dat onderdeel waar de voorschokbreker aan vast zit) want die gaat over de as heen. De vork hoef je zelf niet te veranderen, je kunt op je huidige vork zo'n zwenkding van 20mm persen  (kutklus)

  • Verward 1
Link naar reactie
37 minuten geleden, pdvd zei:

Alles is pas te maken... je zal ook de achterkant van de remtrommel moeten veranderen (dat onderdeel waar de voorschokbreker aan vast zit) want die gaat over de as heen. De vork hoef je zelf niet te veranderen, je kunt op je huidige vork zo'n zwenkding van 20mm persen  (kutklus)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ik kan een complete vork kopen met remtrommel en alles er op en aan tot en met de kabels toe.

Dan hoef ik toch alleen te weten of de vork in het frame past? En wat bedoel je met een zwenking?

Link naar reactie

zoals vermeld is de voorziening voor het stuurslot anders bij een PX dan bij een P.

De montagelengte van de voorvork is dezelfde.

De stops zitten bij mijn weten ook dezelfde plaats.

Indien de kilometellerkabel nog in de PX-voorvork zit zal je deze ook moeten vervangen. De kilometerteller bij een P is het kleine type waar de kabel onderaan met een wartelmoer vastgezet wordt en bij een PX is dat de grote teller en heeft de kilometertellerkabel vanvoven een plastic clip die in de teller klikt.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...