Bowyer Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Hoi Allen, ik heb een P in de schuur liggen met een voorvork met 16mm as en zou graag een vork met een 20mm as willen monteren als eea toch uit elkaar moet. Nu kan ik een px vork kopen die er nog redelijk uitziet maar past dat? ik dacht dat het frame van een px hoger is dan van een p. En wat is een fatsoenlijke prijs voor een vork compleet met trommel? Link to comment
pdvd Posted November 1, 2022 Share Posted November 1, 2022 Alles is pas te maken... je zal ook de achterkant van de remtrommel moeten veranderen (dat onderdeel waar de voorschokbreker aan vast zit) want die gaat over de as heen. De vork hoef je zelf niet te veranderen, je kunt op je huidige vork zo'n zwenkding van 20mm persen (kutklus) 1 Link to comment
Bowyer Posted November 1, 2022 Author Share Posted November 1, 2022 37 minuten geleden, pdvd zei: Alles is pas te maken... je zal ook de achterkant van de remtrommel moeten veranderen (dat onderdeel waar de voorschokbreker aan vast zit) want die gaat over de as heen. De vork hoef je zelf niet te veranderen, je kunt op je huidige vork zo'n zwenkding van 20mm persen (kutklus) Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ik kan een complete vork kopen met remtrommel en alles er op en aan tot en met de kabels toe. Dan hoef ik toch alleen te weten of de vork in het frame past? En wat bedoel je met een zwenking? Link to comment
dave Posted November 1, 2022 Share Posted November 1, 2022 zwenkding = schommelarm (fork link) ik dacht dat de frames niet verschillen in hoogte maar bvb de sleuf waar het slot op grijpt verschilt tussen p en px, en wat met de vork-stop? iemand? 1 Link to comment
Bowyer Posted November 4, 2022 Author Share Posted November 4, 2022 Oké dan heb ik het zwenkding niet nodig die zit er op. Enige wat dan nog de vraag is hoe ik kan zien of hij in mijn frame past. Weet iemand de verschillende maten van de sleuf en de stops? Link to comment
Speedracer Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 zoals vermeld is de voorziening voor het stuurslot anders bij een PX dan bij een P. De montagelengte van de voorvork is dezelfde. De stops zitten bij mijn weten ook dezelfde plaats. Indien de kilometellerkabel nog in de PX-voorvork zit zal je deze ook moeten vervangen. De kilometerteller bij een P is het kleine type waar de kabel onderaan met een wartelmoer vastgezet wordt en bij een PX is dat de grote teller en heeft de kilometertellerkabel vanvoven een plastic clip die in de teller klikt. 1 Link to comment
Bowyer Posted November 7, 2022 Author Share Posted November 7, 2022 Allen bedankt voor de opmerkingen en tips. ik heb de vork inmiddels gekocht en opgehaald. nu nog een nieuwe vloerplaat en stukje van de rechterzijkant bij de motorophanging en het is weer een compleet frame. Link to comment
dave Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 @Bowyer wil je anders een zij aan zij fotootje posten van de twee vorken, dan weten we in de toekomst hoe de vork (huhu) aan de steel zit 2 Link to comment
Bowyer Posted November 22, 2022 Author Share Posted November 22, 2022 Hoi Dave, Als er een zichtbaar verschil in had gezeten dan had dat nuttig geweest. Uiteindelijk is het bijna exact hetzelfde behalve dat de “ nieuwe “ een 20mm as voor de schommel heeft. Link to comment
Recommended Posts