Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Yss schokbreker voor een gts 300.


Wannes666

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met de yss schokbrekers voor een vespa gts 300?

Ik hoor van veel mensen dat een schokbreker upgrade een hele verbetering is. Maar omdat ik graag ook aan mijn portemonnee denk kwam ik op yss uit.

Maar vind hier niet veel ervaringen over terug.

Alvast bedankt,

Link naar reactie

Rij nu 1,5 jaar rond met de YSS achter schokbrekers en ben erg tevreden. De originele waren na 15dkm bij mij op en dan vooral de rubbers aan de onderzijde. Had ook wat problemen met mijn Akrapovic uitlaat die de plastic strip aan de rechterzijde raakte als ik te hard over een drempel reed, dit ondanks dat de originele veren de maximale pre-load had.

Heb gekozen voor dit model: YSS TZ302-340TR-10-X

Deze zijn in Duitsland goed verkrijgbaar tegen een vriendelijke prijs, de instelling van deze set is goed t.o.v. het YSS basis model.

Voordeel is dat de rijhoogte goed kan worden ingesteld (zeker handig als je wat zwaarder bent dan de gemiddelde Italiaan). De overige instellingen zijn persoonlijk en daarvoor heb ik de tutorials gebruikt van SIP om de materie wat beter te begrijpen.

Vind het t.o.v. de originele echt een stuk beter rijden, ze is wat stijver aan de achterzijde wat ik persoonlijk fijn vind rijden. Zeker met 2 personen ligt ze ook beter in de bocht. Ik ga binnenkort wel terug naar de Michelin City Grip 2 achterband want mijn Heidenau K61 is wat gevoeliger met deze set veren. Met droog weer is het prima maar met nat weer is deze band i.c.m. de stijve veren wat gevoeliger voor oneffenheden in de weg, dit is soms wat onrustig in bochten.

Ga deze winter de voorveer ook vervangen want mijn GTS begint nu hetzelfde duikgedrag te vertonen als mijn oude dames. Dit wordt ook een YSS maar ben er nog niet uit welk model.
 

Dit zijn de gebruikte tutorials:

 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...