Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Technische vraag: Oranje motor lampje (motor management)


Cliffson

Aanbevolen berichten

Ik rij met een gts 300 supertech met bouwjaar 2021 en ingeschreven in maart 2022. Vandaag is het oranje lampje aan gegaan van het motor management en blijft constant branden. Ook wanneer het contact wordt afgezet en na een half uur terug opgezet is de oranje verlichte motorblok terug op het display te zien. De Vespa rijd en werkt zoals altijd, kan niets vaststellen van problemen.

De Vespa heeft juist een 7400km op de teller, iemand een idee wat ik zelf kan controleren of moet ik terug naar de handelaar om de Vespa te laten uit te lezen?

 

Link naar reactie

Je zit vol in de garantie dus terug naar je dealer. Zij leggen je Vespa aan de computer en zij mogen het oplossen. Zijn veel HPE gevallen met het Check Engine Light welke 9 van de 10 keer door evap systeem/o2 sensor worden veroorzaakt. Zal wel weer een update komen uit Italië om van de E5 een E4.9 te maken want het blok is teveel geknepen om aan de E5 norm te voldoen. Wees toch voorzichtig met het CEL lampje want bij doorrijden zijn ze bij Vespa keihard….ofwel dag garantie.

  • Like 1
Link naar reactie

Die van de waterpomp is voor mij weer nieuw, wat is daar dan mee aan de hand?
 

Hpe is een goede Vespa, gewoon door geëvalueerd met meer sensoren en ecu triggerpoints zoals veel moderne apparatuur. Zodra de garantie verlopen is kan je er voor kiezen om voor een kleine 25eu aan onderdelen een hpe diagnose set (kabel, bluetooth adapter en app) te maken. Veel foutcodes haal je uit de ECU wat weer veel zoekwerk kan voorkomen.

  • Like 2
Link naar reactie

Pilaf ik heb me vergist het is de benzinepomp dat ik bedoelde. De loopt soms te warm waardoor ze uitzet en vastloopt hierdoor slaat de motor af. Na een tijd koelt het af en kan je weer verder rijden maar dit herhaald zich steeds. 

Link naar reactie

Vandaag alles laten nakijken, de Vespa werd uitgelezen en er waren 2 melding geregistreerd tot betrekking van de temperatuursensor van het motorblok. 

Alles gereset en meer kon men niet doen op dit moment. Bijna thuis met 60km op de teller en daar was het lampje weer en dus het probleem niet opgelost. 

Opnieuw een afspraak maken echter zijn ze nu 3 weken zonder mekanieker want die ging op wel verdiende vakantie.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...