Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50xl kleur?


Dave070

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

Nieuw projectje aangekocht om lekker aan te rommelen in de komende winter. Ik kan alleen erg moeilijk achterhalen welke kleur dit is. Bij mijn v50 was ik er zo achter maar ik heb hier aardig moeite mee. 

 

Weet iemand welke kleur dit moet zijn? Bouwjaar is 1985 en ik wil hem graag zo origineel mogelijk houden alleen de billen/voorspatbord en deel van de tunnel zijn ooit bijgespoten/geverfd met een kleur die niet echt overeenkomt :) ik heb benzine geprobeerd en thinner maar dit haalt helaas nog niet echt veel uit. Iemand een idee hoe deze laklaag eraf te halen en tot op origineel te komen? Als dit niet lukt zal ik het zo netjes mogelijk moeten spuiten. Gelukkig is er zeer weinig roest (27 Jr in een warme schuur gestaan) en na 2 uurtjes rommelen heeft de Vespa al even gelopen :)

Ik heb wel de fabrieks sticker gevonden in de buddy zogezegd. Als het goed is gaat hem om een Nederlands geleverde Vespa (bel, knipperlichten en code bij balhoofd) 

Weet iemand of het schuim binnenin ook standaard is? Dit is geheel verpulverd en niet meer te redden namelijk. 

 

Alvast bedankt, 

 

Dave 

 

 

IMG-20221003-WA0011.jpeg

Screenshot_20221003_191755_com.huawei.himovie.overseas.jpg

IMG-20221003-WA0005.jpeg

aangepast door Dave070
  • Like 2
Link naar reactie

Na nog enig zoekwerk volgens mij de kleur kunnen achterhalen. Het bouwjaar is 1985 en dan moet het de kleur bianco dolomiti zijn. Roomwit en dat kan dus heel goed kloppen. (zie foto's) ik heb de overgespoten verf nu geprobeerd te verwijderen met benzine, thinner en aceton maar minimaal effect :( vrees toch dat ik hem moet overspuiten hier en daar (geen ramp opzich) of heeft er iemand nog een idee om de lak te verwijderen? Zodat de originele verf weer in zicht komt?

 

Alvast bedankt! 

Screenshot_20221005_201204_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20221005_192246_com.android.chrome.jpg

 

Screenshot_20221005_201838_com.android.chrome.jpg

aangepast door Dave070
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Inderdaad dus toch de kleur Bianco Dolomiti, spuitbus besteld en her en der wat bijgetipt :) staat er nu een stuk beter bij! Eind van de maand nog langs de rdw en dan van de lente eens een ritje doen. Motorisch en optisch zoveel mogelijk origineel gelaten en loopt als een zonnetje. 

 

Mvg, 

 

Dave

IMG_20221124_161021.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...