Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Topsnelheid px125e


Arnovt

Aanbevolen berichten

Misschien is deze vraag al langsgekomen maar ik vind ze niet terug. Mijn PX125e van 1993 haalt vlot 80km maar ook niet veel meer dan dat. 
Sinds ik deze onlangs aankocht heb ik een 1000km gereden zonder noemenswaardige problemen. Qua onderhoud heb ik de versnellingsbak olie al vervangen en de kabels gesmeerd en hier en daar wat gekeken tijdens het poetsen. 
Nu wil ik het luchtfilter een beurt geven en de bougie eens bekijken en desnoods vervangen. 
Mijn vraag of ik mijn “topsnelheid” als normaal mag beschouwen en de motor geen pijn doe tegen 80km. 
Oh ja, ik heb 14000km op de teller. 
Alvast bedankt, Arno 

aangepast door Arnovt
Km stand vermeld
Link naar reactie

Vandaag de luchtfilter onder handen genomen en alle vuiligheid onder het carburateur deksel ontvet. Dan ook maar meteen de carburateur afgesteld zoals dat beschreven staat in de Haynes Service and Repair Manual. 
Dat vroeg om een uitgebreide testrit die bevestigde dat het luchtfilter reinigen nodig was want ik heb ermee 10km gewonnen en haal nu bijna 90km. Acceleratie en toerental zijn er ook door op vooruit gegaan. 
mvg Arno 

  • Like 1
Link naar reactie

Over topsnelheden wordt veel larie verkocht. 90km/h voor een std-config is meer dan behoorlijk, zeker id wetenschap dat het blok al 14000km heeft.

Het snelste dat ik ooit haalde op GPS was 102 km/h en dat is meer dan rap genoeg. De gebruiksrange van een wesp ligt meestal tussen de 40-80 km/h, dus die laatste 10 km/h zijn niet zo belangrijk IMO.

  • Like 1
Link naar reactie
7 uren geleden, Bernard83 zei:

Over topsnelheden wordt veel larie verkocht. 90km/h voor een std-config is meer dan behoorlijk, zeker id wetenschap dat het blok al 14000km heeft.

Het snelste dat ik ooit haalde op GPS was 102 km/h en dat is meer dan rap genoeg. De gebruiksrange van een wesp ligt meestal tussen de 40-80 km/h, dus die laatste 10 km/h zijn niet zo belangrijk IMO.

70km is nog comfortabel rijden en je mag haast nergens sneller. Die 10km extra tot bijna 90km is voor mij enkel wat een geruststelling dat het blokje in goede conditie is. 
mvg Arno 

Link naar reactie

Omdat de temperatuur vandaag voldoende was voor spuitwerk in mijn werkruimte, een “tuinhuis” van 3X3 meter, de vloer en rechterbil onder handen genomen. Waarschijnlijk de laatste zomerdagen met 20 graden en kan het carrosserie er weer jaren tegen met een beetje aandacht. 
mvg Arno 

43C6A518-3A4E-4702-9A10-8FD209233C8E.jpeg

A86BE274-976A-47BB-9CD2-EFFB808567FB.jpeg

5B710C2D-CB83-4957-AC4A-80F5FD40FD63.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...