Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Toerental blijft hangen.


Giulia

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een 50cc 2 takt gekocht, bouwjaar 1990. Nog wat kleine werken aan maar komt van 1° eigenaar en slechts 8000 km. Vooral een roestvrij Vespa, ook onder de vloermat.

Ben deze recentelijk gaan ophalen en een 50-tal kilometer mee gereden. Wat mij opvalt is dat het toerental blijft hangen wanneer je manueel het gas naar stationair brengt. Bij schakelen is dat natuurlijk wat vervelend en is ook niet bevorderlijk voor de koppeling

Wanneer de Vespa stationair draait, stationair toerental is ok, en je geeft even wat gas, dan blijft deze ook hangen, en komt hij pas na meerdere seconden (ik vermoed na 7 a 10 seconden) terug naar het stationair toerental.

 

Heeft hier iemaNd advies over om dit op te lossen?

Bedankt.

Link naar reactie

Lijkt me een te arm mengsel.  Meer naft geven, grotere sproeier.  Of een mogelijkheid tot aanzuigen valse lucht,ergens aan of rond de carbu ( inlaatspruitstuk).  Krijgt hierdoor onverwacht meer lucht na passage mengselsamenstelling in carbu. En hierdoor een ongewild armer mengsel.  Hierdoor hangt hij gretig in de toeren. 

 

Mvg

Dave VC

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Voor je dit alles wat hiervoor geschreven is gaat proberen , zou ik eens eerst kijken of de gas kabel goed reageert , hiermee bedoel ik , als je aan je gas hendel draait of alles goed beweegt en mee gaat , gas open - carburateur open , gas dicht carburateur dicht , kan zijn dat door het lange stil staan ( wat ik vermoed bij eentje van 1990 met zo wijzig km ) dat er dingen wat stroef lopen ( kabel , gas schuif enz enz )

grtz sidvespa 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...