Jump to content

Vbb1 curry


Triumph

Recommended Posts

Een kennis heeft zich onlangs een VBB1 van '62 aangeschaft, gekocht vanuit het hart, op eigen houtje en zonder enige kennis van zaken. Eens thuis bleek de Vespa niet in neutraal te krijgen. Of ik eens kon komen kijken...

Alle uiterlijke kenmerken van een curry zijn aanwezig (behalve de gele pootjes) en technish schort er ook het één en ander maar godzijdank lijkt het plaatwerk uit één Vespa te bestaan.

De eigenaar het minder goede nieuws verteld en na enig overleg besloten dat de scoot tot op de laatste vijs gedemonteerd en nagekeken wordt om ongelukken of pech te voorkomen.

Ik heb echter één specifieke vraag; de wielen zijn omgezet naar 10" waardoor de speling tussen voorband en spatbord merkelijk minder is dan bij de 8" wieltjes of bij een Vespa met standaard 10". Ik denk niet dat ik op dit forum daar al opmerkingen over heb gelezen maar op het GSF bijvoorbeeld merken ze op dat het voorwiel het spatbord zou kunnen raken bij hard remmen of wanneer men door een diepe put zou rijden met alle gevolgen vandien. 

Terug omzetten naar 8" is een mogelijkheid maar de eigenaar zou liever de 10" behouden, kan de voorvork zo blijven of moet er een andere in?

Grts, J

Link to comment
12 uren geleden, Triumph zei:

maar de eigenaar zou liever de 10" behouden, kan de voorvork zo blijven of moet er een andere in?

Als je wil dat ook het stuurslot functioneert, heb je een VGLA of VGLB vork nodig.

Link to comment
21 uren geleden, Frederik9111 zei:

Als je wil dat ook het stuurslot functioneert, heb je een VGLA of VGLB vork nodig.

Ik denk dat de originele vork er nog inzit, het stuurslot kan ik (nog) niet controleren vanwege het ontbreken van de sleutels.

Gisteren de Vespa zo hard als ik kon ingedrukt vooraan en het lijkt me straf dat de band het spatbord zou kunnen raken maar het is natuurlijk nooit dezelfde kracht als volbeladen tegen max snelheid in een put rijden...

grts, J

Link to comment
  • 2 weeks later...

"maar godzijdank lijkt het plaatwerk uit één Vespa te bestaan. "

 

Als het een echte curry is.... Carrosserie daar zijn ze meestal wel goed in , je ziet er inderdaad niks van :)

vooral niet laten zandstralen!

Als eigenaar er gelukkig mee is , is het goed dat er weer een Vespa op de baan is 

 

gr

 

Link to comment

VBB1 is zelden langs het Oosten gepasseerd. VBB2 zo goed als altijd.

Een paar fotootjes kunnen verhelderen.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...