Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop px 125cc uit 1978


Mivar

Aanbevolen berichten

Ik ga morgen een px 125cc uit 1978 ophalen. Deze komt oorspronkelijk uit Italië, met gelijkvormigheidsattest, en heeft al met een Belgisch kenteken rondgereden. Zijn er specifieke zaken (papierwerk, mechaniek, koetswerk) waar ik goed op moet letten?

Link naar reactie
1 uur terug, Mivar zei:

Ik ga morgen een px 125cc uit 1978 ophalen. Deze komt oorspronkelijk uit Italië, met gelijkvormigheidsattest, en heeft al met een Belgisch kenteken rondgereden. Zijn er specifieke zaken (papierwerk, mechaniek, koetswerk) waar ik goed op moet letten?

Is het een Senza Frecce (zonder pinkers)?

Link naar reactie

Wat is het framenummer? 1978 lijkt me sterk. Hier kun je opzoeken uit welk jaar de Vespa echt komt want in België is de registratiedatum vaak een puinhoop: https://vespaoldtimerregister.nl/VOR-framenummertabel/VOR-framenummers.html

Kijk in ieder geval naar de staat van de bandjes (daar staat een jaartal in) dan weet je gelijk of je ze moet vervangen. De staat van de kabels, loopt alles soepel, schakelt alles soepel. Kijk in de benzinetank met aan lamp of er roest in zit. Sowieso onder die enge rubber matten kijken,. Die horen er niet op en daaronder is het vaak een walhalla voor roestvorming. Kijk dus ook goed naar de bodemplaat en kras wat door het vuil heen. Ik zie sowieso al dat je een reservewiel mist. 

Na even zoeken kwam ik 'm al tegen op de verkoopsite: https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1882906491-vespa-px-125cc

Op de andere foto's van de Vespa zie ik al dat deze superslordig is overgespoten (rand om beenschild meegespoten, onderkant van het stuur niet en onder de kentekenplaat ook maar dunnetjes). Daarnaast mist de vespa een koplamp. 

image.png.409644e6d0349c538dcba4f28430ce9e.png

En dan die benzinekraan en choke en het helmhaakje... om te huilen.. sorry

image.png.298b7c950bc08d8f89a79ad4b44b3aa1.png

 

En een badge mist ook.. of ook mee overgespoten??

image.png.d7f66df67db8bb0030a0611cf58f3bf9.png

Daarnaast zit de bovenkant van het stuurhuis niet netjes dicht. bekijk door het gaatje in de tunnel (boven het dashboardkastje) eens goed naar de bekabeling die je ziet lopen en wat de status van de elektrische bekabeling is. 

image.png.2ef4dc7bbe53616c6996b322405a28b9.png

Ik zie ook dat er verf op een van de banden zit.. oftewel echt een broddelaar geweest die dit spuitwerk heeft gedaan en dat spatbord hobbelt ook behoorlijk. Kijk maar eens goed aan de binnenkant naar de status. Ook de bout om het spatbord aan de voorvork te monteren ontbreekt. 

image.png.46400a48c1c8fbec9db07587bbce24ef.png

 

Knipper ook gedeeltelijk meegespoten? 😭

image.png.8a2eb373e0bce4e16bf09809de152dcb.png

 

Ohja de bediening rechts op het stuur is van een veel nieuwer type

image.png.d6f2c9fd63f9d3049ac7435b1b96ca2d.png

 

Leuk als project... max 1000 euro waard. Die 2600 die gevraagd wordt is lachwekkend. 

Oftewel wil je een project betaal zeker niet meer dan de helft, wil je een goede betrouwbare vespa waar je gelijk op wil rijden... zeker verder kijken. 

aangepast door pdvd
  • Like 1
Link naar reactie

inderdaad zien dat met de kosten om hem ietwat fatsoenlijk te krijgen je niet beter uit bent met een meer onderhouden model. (zadel is ook al gescheurd)

Maar waarschijnlijk verblind door het jaartal wat je geboortejaar is? Ik snap het wel hoor. Hopelijk klopt dat dan. En rijdt ie vlekkeloos 😄

Link naar reactie

Ok bedankt gasten! T jaartal wordt voor mij doorslaggevend. Vrees dat er op de prijs niet al te veel te bedingen valt, en al zeker niet de helft (laat staan 1000€). Maar we zullen zien. Ik voel me in ieder geval al n stuk beter bewapend!

Link naar reactie

Het bouwjaar is een getalletje op papier. Beetje onnozel om daar 2000 te veel voor te betalen, vind ik dan... 

  • Like 2
Link naar reactie

Zadel is eveneens niet correct, geen reservewiel + afdekking.

Ontbrekende latjes op de voetplank...

Bil links heeft geen mooie ronding onderaan ( waarschijnlijk door val en slechte herstelling ).

Ik zou mijn centjes er niet aan geven... Jan.

 

 

 

aangepast door jeansprint
Link naar reactie
1 uur geleden, Frederik9111 zei:

Het bouwjaar is een getalletje op papier. Beetje onnozel om daar 2000 te veel voor te betalen, vind ik dan... 

Ben ook n beetje onnozel ;) wat is zo'n beestje normaal waard, eens helemaal (en correct) hersteld?

Link naar reactie
14 minuten geleden, Mivar zei:

Ben ook n beetje onnozel ;) wat is zo'n beestje normaal waard, eens helemaal (en correct) hersteld?

Zie hoger! ☝

De huidige vraagprijs is zowat wat een perfect strak gelakt exemplaar met vers gereviseerd blok, nieuwe bekabeling, velgen, banden, kabelboom,… waard is vandaag.

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Eerlijk gezegd zie ik het wel zitten om een nieuw 'projectje' te beginnen. Net mijn ouwe pk50tje tot een nieuw niveau gebracht. Maar ik neem het prijs verhaal ter harte. Ik ga zien of ik er een mooie deal uit kan slaan, en zo niet dan ga ik het laten. Maar wat is een goed opgeknapte P 125 X nu waard? Van Frederik zn antwoord kan ik niet veel maken...

Link naar reactie

Kort door de bocht, wat een zot er wil voor geven!

De vraagprijs voor deze vespa is zo ongeveer de waarde als hij top is ( o-lack, alle specificaties ok... ), zelf eerder wat minder in 125cc. Een 200 zonder pinkers is een ander verhaal.

Dus de huidige vraagprijs plus de kost om hem spik & span te zetten houd mijn inziens geen steek.

Ik zou passen.

Jan.

Link naar reactie
54 minuten geleden, Mivar zei:

Eerlijk gezegd zie ik het wel zitten om een nieuw 'projectje' te beginnen. Net mijn ouwe pk50tje tot een nieuw niveau gebracht. Maar ik neem het prijs verhaal ter harte. Ik ga zien of ik er een mooie deal uit kan slaan, en zo niet dan ga ik het laten. Maar wat is een goed opgeknapte P 125 X nu waard? Van Frederik zn antwoord kan ik niet veel maken...

Sorry Frederik, ik zie nu pas je volledige reactie ☺️ Is n 125 van eind 70 echt niet meer waard dan 2500€?

Heeft er iemand een 'leuker' project in de aanbieding dan?

Link naar reactie

Just to make a point: https://m.facebook.com/groups/972566196230978/permalink/2305857872901797/

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie
23 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Kudoos Fred; klasse look en mooie prijs! Maar geen oudje deze. Ik was erg gecharmeerd van het slot OP het stuur. Wel n wereld van verschil in kwaliteit en prijs ja. Ik kan nog veel leren 😉

Link naar reactie
1 uur geleden, Ed75 zei:

Is een P125x ook nog niet eentje met contactpunten ipv elektrische ontsteking 😮 of dat was misschien enkel begin jaren 80

Inderdaad, een P125X heeft contactpunten i.p.v. een elektronische ontsteking. Is eigenlijk het blok van zijn voorloper, de 125TS.

Link naar reactie
8 uren geleden, Mivar zei:

Kudoos Fred; klasse look en mooie prijs! Maar geen oudje deze. Ik was erg gecharmeerd van het slot OP het stuur. Wel n wereld van verschil in kwaliteit en prijs ja. Ik kan nog veel leren 😉

Toch gezien dat het een LML betreft? 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...