yag Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 (aangepast) Hoi, Het steeds iets raars voor, mijn gt 125 van 2005 start soms niet of wel tot als de benzine op is dat in de carbu aanwezig is, bij het openen blijkt het dat de vlotternaald vastzit terwijl de vlotter wel gezakt is. Na analise en raad van Sara, onze Vespa specialiste blijkt dat de rubber punt tendens heeft van te zwellen door de 10% ethanol in de 98 naft. Als ik de vlotternaald vervang gaat het weer een paar maanden beter maar het komt steeds terug, ben dus de specialist en snelste carbu demonteerder geworden na al die jaren... Het is natuurlijk niet de bedoeling om de naald elk jaar te vervangen. Heeft er iemand hier ook ervaring mee of is er iets dat ik over het hoofd heb gezien, ik wacht op jullie feedback. Kurt😉 30 augustus 2022 aangepast door yag Link naar reactie
marc8660 Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 Tank jij E10/95 ? Link naar reactie
josse Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 2 hours ago, marc8660 said: Tank jij E10/95 ? volgens mij staat er dat hij 98 tankt, dus max 5% ethanol. Er zijn overigens stations waar de 98, 0% ethanol heeft. Ik meen dat de Shell V-power zo eentje is. Link naar reactie
yag Geplaatst: 31 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Steeds 98, dat klopt zit maar 5% in en tank steeds bij dats 24. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 zeker als je Vespa regelmatig stil staat --> goede 98 tanken... Het grootste probleem waar motorrijders mee kampen is, dat E10 bioethanol zo snel veroudert. Na een maand of twee kan je al problemen met vervuiling van carburateurs en injectoren krijgen. Er is dus minder een probleem als je dagelijks rijdt. Als je echter heel weinig rijdt of de motor in de winterstalling zet, is de kans groot dat de motor door vervuiling na verloop van tijd niet meer start of benzine gaat lekken omdat de vlotternaalden blijven hangen. Een speciale vlotternaald met teflon punt (ipv rubber) kan ook een oplossing zijn... Link naar reactie
yag Geplaatst: 1 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2022 Dag ePet, heb 49000km staan op de teller, ga stilaan naar de 60000km opgegeven als levensduur van een blokje. Rij dagelijks, kan gewoon de dag daarna na een nachtje stilstaan gebeuren, raar hé. Maar de tip van een vlotternaald met een teflon punt ziet er uitstekend uit. Weet je waar hij te vinden is? Kurt Link naar reactie
ePit Geplaatst: 4 september 2022 Delen Geplaatst: 4 september 2022 Blijkbaar is er naast teflontips ook een mogelijkheid om FKM/Viton (van DuPont) vlotternaalden te zoeken. Viton is een fluor elastomeer die tegen (bio-)ethanol kan. Vlotternaald voor concentrick en monoblock carburateurs. Met viton punt , kan tegen ethanol. Viton tip for 6 and 9 Series carburettors, and 376/389 Monobloc carbs. Specifically designed to help overcome carburettor flooding problems, notably those caused by dirt or wear after prolonged use. The rubber tip of every float needle is precision ground to provide a truly conical surface for perfect sealing and is unaffected by all normal gasoline type fuels, https://www.jvmotors.nl/a-49252773/carburateur-onderdelen/vlotternaald/#description Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen