Jump to content

Gt 125 vlotternaald issue


yag

Recommended Posts

Hoi, 

 

Het steeds iets raars voor, mijn gt 125 van 2005 start soms niet of wel tot als de benzine op is dat in de carbu aanwezig is, bij het openen blijkt het dat de vlotternaald vastzit terwijl de vlotter wel gezakt is. Na analise en raad van Sara, onze Vespa specialiste blijkt dat de rubber punt tendens heeft van te zwellen door de 10% ethanol in de 98 naft. Als ik de vlotternaald vervang gaat het weer een paar maanden beter maar het komt steeds terug, ben dus de specialist en snelste carbu demonteerder geworden na al die jaren... Het is natuurlijk niet de bedoeling om de naald elk jaar te vervangen. Heeft er iemand hier ook ervaring mee of is er iets dat ik over het hoofd heb gezien, ik wacht op jullie feedback. 

Kurt😉

Edited by yag
Link to comment
2 hours ago, marc8660 said:

Tank jij E10/95 ?

volgens mij staat er dat hij 98 tankt, dus max 5% ethanol. Er zijn overigens stations waar de 98, 0% ethanol heeft.

Ik meen dat de Shell V-power zo eentje is.

Link to comment

zeker als je Vespa regelmatig stil staat --> goede 98 tanken...
Het grootste probleem waar motorrijders mee kampen is, dat E10 bioethanol zo snel veroudert.  Na een maand of twee kan je al problemen met vervuiling van carburateurs en injectoren krijgen. Er is dus minder een probleem als je dagelijks rijdt. Als je echter heel weinig rijdt of de motor in de winterstalling zet, is de kans groot dat de motor door vervuiling na verloop van tijd niet meer start of benzine gaat lekken omdat de vlotternaalden blijven hangen.

Een speciale vlotternaald met teflon punt (ipv rubber) kan ook een oplossing zijn...

Link to comment

Dag ePet, heb 49000km staan op de teller, ga stilaan naar de 60000km opgegeven als levensduur van een blokje. Rij dagelijks, kan gewoon de dag daarna na een nachtje stilstaan gebeuren, raar hé. 

Maar de tip van een vlotternaald met een teflon punt ziet er uitstekend uit. Weet je waar hij te vinden is? 

Kurt

Link to comment

Blijkbaar is er naast teflontips ook een mogelijkheid om FKM/Viton (van DuPont) vlotternaalden te zoeken. Viton is een fluor elastomeer die tegen (bio-)ethanol kan.

Vlotternaald voor concentrick en monoblock carburateurs. Met viton punt , kan tegen ethanol.

Viton tip for 6 and 9 Series carburettors, and 376/389 Monobloc carbs. Specifically designed to help overcome carburettor flooding problems, notably those caused by dirt or wear after prolonged use. The rubber tip of every float needle is precision ground to provide a truly conical surface for perfect sealing and is unaffected by all normal gasoline type fuels,

https://www.jvmotors.nl/a-49252773/carburateur-onderdelen/vlotternaald/#description

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...