Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa vnb 5t - Motor reviseren of vervangen? Raad gevraagd....


Jo[ke]

Aanbevolen berichten

Mijn blokje is aan een grondige revisie toe. Ook het tandwiel van de kickstart is versleten, de carburator moet gereviseerd worden en de ontsteking met verlichtingsspoelen zou vervangen moeten worden.

Loont dit alles de moeite?  

Ik heb ook nog een LML 125 blok liggen. Zou ik dit er beter onder plaatsen? Zijn er bij de vnb dan aanpassingen aan het frame nodig of kan ik de blokjes gewoon wisselen?

Zijn er andere aanpassingen nodig (ophanging, vering, ...)? 

Ik zou dan ook wel graag mijn 8" wielen behouden...

 

Link naar reactie
1 uur geleden, TomVC zei:

Bedankt!

Is dit (buiten het elektrisch gedeelte) met zekerheid het enige dat aangepast moet worden bij een vnb?

Geen enkele aanpassing aan het frame?

Past de bevestiging van de swingarm ook en is er voldoende ruimte bij de carburateur enz. ...?

 

Link naar reactie

Een LML-blok is gemaakt voor 10" wielen ; wanneer je een 8" wiel monteert moet de overbrenging aangepast worden want anders maak je veel te veel toeren .

Eerst de koppeling eraf en kijken of je daar een 20tanden hebt. Indien ja, dan kan je al proberen met een aangepast DRT 22tands koppelingstandwiel.

Ik vrees echter dat het toerental toch nog aan de hoge kant zal zijn en dat je het primair tandwiel misschien ook van 67 naar 65 moet brengen en dan moet het blokje open.

Link naar reactie
8 uren geleden, TomVC zei:

Of gewoon de trommel, stofplaat, hub… van het VNB transplanteren 😉

Bij PX Lusso en LML carters dien je een paar minimeter aluminium rondom de rem studs weg te dremelen. Zoniet dan sleept de remtrommel tegen de carter. Pré-lusso carters zijn sowieso voorzien op 8 en 10” remtrommels. 

Verlening van de primaire vertanding kan maar hoeft niet per se. 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Ik heb besloten om niet te vervangen, maar ga het blok volledig reviseren.

Blijkbaar kan hier ook perfect een 150cc cilinder op geplaatst worden. Doen of niet doen?

Zou ik best een klassieke ontsteking of een elektronische ontsteking (Pinasco flytech / Vape (sip) / Vespatronic) plaatsen? 🤔

Wat zijn de voordelen? 

 

Bedankt voor het meedenken! 😉

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...