Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px verkopen of behouden voor nageslacht en nostalgie?


sinnerman

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Heb momenteel een PX 150e van het jaar 2013 met 21000km op de teller en in zeer goede staat. Ik denk om hem eventueel te verkopen (2500€).

Binnenkort zal ik een GTS 300 aanschaffen. Nu stel ik mij de vraag: hou ik mijn PX als " belegging - maar dan is de vraag of dergelijke modellen in 10 à 15 jaar nog gewild zullen zijn? Of hou ik mijn PX voor mijn dochter - ze is nu 14 - voor binnen enkele jaren?

Graag jullie mening: houden of verkopen?

Merci!

Link naar reactie

Ik heb bewust gekozen voor een Vespa 2takt van 30 jaar oud omdat  dit eenvoudige motors zijn die bij wijze van spreken met zowat alle brandstoffen rijden mits wat olie toegevoegd voor de smering. Ze laten je zelden in de steek omdat er geen computer aan te pas komt. Ik ga er vanuit dat elektrisch rijden geen algemene toekomst heeft en 2takt motoren niet uit te bannen zijn. Vermoedelijk weet Jan met de pet over 10 jaar geeneens meer wat een 2takt motor is. En met de 100% synthetische olie in de juiste verhouding toegevoegd, is de uitstoot nu ook weer niet zo erg. Ik zie ook niet meteen de luchtvaart milieuvriendelijke elektrische vliegtuigen gaan gebruiken. 
Mijn advies dan ook, indien je het geld niet nodig hebt en voldoende ruimte om de Vespa te stallen, hou hem dan. Vroeg of laat krijg je hem mogelijk niet meer ingeschreven. 
mvg Arno 

Link naar reactie

Het is een overweging / afweging die je deels met verstand maar ook met het hart moet nemen. Ik heb er een beetje spijt van dat de mijne is verkocht (had de centen niet nodig) maar had gewoonweg de plaats niet haar naast de 6 fietsen, tuindingens en moto te stallen. Weet wel (rationeel dan) dat de banden en rubbers gaan verslijten, batterij zal sneuvelen, je best alles opkuist voor je ze weg zet en oplet voor roest. Langs de andere kant, ik vermoed dat je enkel jaarlijks wat verzekering betaalt dus af en toe mee rijden is ook nog een optie :-). 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...