Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta? Heinkel!


Sebbes collectie

Aanbevolen berichten

 Hey iedereen

Toen ik mijn motto Vespa kocht heb ik in de zelfde schuur ook een andere scooter gevonden.. ze vertelden mij dat het een Lambretta was die de nonkel samen met de Vespa gekocht had, en daar in de schuur heeft gezet.  Nu ben ik al even aan het opzoeken welk model dit is maar kan ik helemaal niets vinden online zelfs geen gelijkaardige scooter van Lambretta.

Zeer grote twijfels dat het effectief een Lambretta is.. maar het gaat wel de volgende restauratie worden dus wordt het interessant om te weten te komen waar ik aan begin en waar ik moet gaan zoeken. Deze staat nu veilig en droog te wachten op heel veel liefde en nodige zorg.

 

IMG_20220613_194059_310.thumb.jpg.132b27492b81b4fa3fbb7a27aeb3f231.jpg319495525_IMG_20220614_191205_6632.thumb.jpg.b50c81a9cf2dae534d43f83b47462f15.jpg818771818_IMG_20220614_191215_8622.thumb.jpg.a2f4005925e4c28f660632074ce6fc2c.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Ik wist dat het geen Lambretta ging zijn. Maar van dit merk had ik nog nooit gehoord, en had het waarschijnlijk nooit gevonden zonder hulp waarvoor mijn dank. 

Ik had ook gemerkt dat er een paar stukken miste en we hebben eens goed rond gekeken maar niet direct iets gevonden. Ik ga nog eens terug gaan binnenkort om te vragen of ik nog eens goed mar rond kijken.  De schuur ligt heel vol met glas in lood ramen oud ijzer onderdelen van,... En houten objecten dus gaat nog een leuk avontuur worden.  

Echt wel een mooie scooter in het echt. 

 

Dave, mag ik u even bericht sturen met een vraag alstublieft. 

aangepast door Sebbes collectie
Even vraag aan Dave
Link naar reactie
  • dave wijzigde de titel naar Lambretta? Heinkel!
  • 2 weken later...

hoi leuk project deze heinkel 2 takt 150 cc type 1400 

ik heb een vraag is de motor nog oke  zit deze niet vast en is hij compleet

ik zie ook dat er veel onderdelen ontbreken ( knipperlichten in het stuur  div chroom strips  achterlicht  contactslot 

accu bescherming stuur bekleding  en misschien wel meer

wees blij dat de koplamp er nog in zit deze is niet meer te krijgen/ kopen net als alle onderdelen die ik zie die ontbreken

ps koplamp zit ook in een Messerschmidt fmr tg 500 tigger daarom zo duur en niet te krijgen 

vooral  cilinder zuiger carburateur delen  zijn ook moeilijk te vinden 

ik hoop niet ...... dat de moet je nu  in de schoenen zakt  

wel wil ik je vertellen dat er van dit type ongeveer 7000 stuks zijn gemaakt en er nog +/-130 stuks zijn geregistreerd bij de heinkel club DE

dus veel succes 

  • Like 2
Link naar reactie
Op 31/8/2022 om 23:10, provv zei:

Dank u Provv

Ik heb nog niet gekeken of de motor los zit of niet, maar met alle vergaarde informatie hoop ik van harte dat deze nog draait. De carburateur was er afgehaald maar lag los op de motor. 

We gaan als we het onkruid gaan afdoen, nog eens goed rond zoeken of er nog onderdelen te vinden zijn in de schuur.  

Ja de ontbrekende onderdelen zijn zo jammer en behoorlijk duur of onvindbaar.

 Het hele avontuur van de restauratie gaat eens zo fijn zijn. zelfs met alle stukken die ontbreken. 

Heb al eerste contact gehad met de mensen van de heinkel club in Duitsland. Zij waren aangenaam verrast en blij te zien dat er nog eentje opgedoken is. 

Ja die koplamp is echt een apart stuk, met een hoop geschiedenis. En onvervangbaar, was ook een van de eerste dingen dat ze mij verteld hebben. 

Ik ga proberen eerst de Vespa af te werken en dan beginnen aan de heinkel. En heel veel studeren en opzoeken zoals nu met de Vespa.

 

Op 31/8/2022 om 23:10, provv zei:

 

hoi leuk project deze heinkel 2 takt 150 cc type 1400 

ik heb een vraag is de motor nog oke  zit deze niet vast en is hij compleet

ik zie ook dat er veel onderdelen ontbreken ( knipperlichten in het stuur  div chroom strips  achterlicht  contactslot 

accu bescherming stuur bekleding  en misschien wel meer

wees blij dat de koplamp er nog in zit deze is niet meer te krijgen/ kopen net als alle onderdelen die ik zie die ontbreken

ps koplamp zit ook in een Messerschmidt fmr tg 500 tigger daarom zo duur en niet te krijgen 

vooral  cilinder zuiger carburateur delen  zijn ook moeilijk te vinden 

ik hoop niet ... dat de moet je nu  in de schoenen zakt  

wel wil ik je vertellen dat er van dit type ongeveer 7000 stuks zijn gemaakt en er nog +/-130 stuks zijn geregistreerd bij de heinkel club DE

dus veel succes 

 

Link naar reactie

ander model, en dan heb je gewoon een andere scooter waar dan weer onderdelen aan ontbreken en waarvoor je nog een scooter bijkoopt. zo eindig je met tien scooters in je living, op je keukentafel, naast je bed... en een partner die het afbolt

  • Haha 7
Link naar reactie

Ja en ik heb er nog maar 12 staan waarvan nu 4 klaar om te restaureren. 

 

Zou het jammer vinden om een mooie scooter uit elkaar te halen om stukken te gebruiken. 

Een hele goede link Denemarken Zweden en Finland hebben heel veel voertuigen bewaard waarvan ook heel veel scooters bewaard zijn gebleven. Zo hebben we een oude Saab gerestaureerd gekregen.  

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...