Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Topsnelheid 102cc dr


TjeuRoberts

Aanbevolen berichten

Beste Vespisten,

Ik heb wederom iets aangepast aan mijn Vespa. En heb nu een vraag aan jullie om een bevestiging te krijgen of ik alles goed gedaan heb.
Mijn setup nu is:
102cc DR
Muzucellie krukas
19/19 + aanzuigbuis
Carters aangepast op cilinder
3.0 vertanding
SIP road banana.

Mijn oude setup was met een DR85, andere vertanding en Simonini left uitlaat.

Ik wilde een andere cilinder vanwege de trage 85cc en een andere uitlaat vanwege de luide Simonini.

Al met al ben ik tevreden met de nieuwe setup, veel koppel, maar de top valt me ietwat tegen.
Kan ook zijn dat dit het is met deze setup. En dan heb ik er vrede mee, mede omdat ik dan weet dat alles goed is 'afgesteld'
Moet wel zeggen dat ik nog een beetje aan het klooien ben met de sproeiers. Heb nu een 76 erin waarmee ik tot nu toe tevreden ben, en de kleur van de bougie OK is.

Ik heb meerdere malen met gps de snelheid gemeten met 2 verschillende apps op mijn telefoon.
Wat tippen jullie wat de top zou moeten zijn.

Gr Tjeu

Link naar reactie

3.0 als in 24/72?

hangt af van de cillinder, 3poorts of 7 poorts DR? en hoeveel toeren die doet.

24/72 vertanding geeft 87km/h bij 7000 toeren.

sproeier 76 lijkt mij aan de kleine kant, je zou ergens tussen maat  80-85 moeten uitkomen

Link naar reactie

Hallo Allemaal,

Ik heb de 6 poorts 102cc van DR.
Sproeier aan de kleine kant? Zou kunnen maar de kleur is goed. ik heb ook met grotere sproeiers geprobeerd.
Maar dan was de sproeier volledig zwart en rook ik geheel naar benzine.
Ik kan er nog eens wat mee spelen. merk dat hij met de 76 beter oppakt als bij de grotere maten. heb geprobeerd van 82 tot 92.

Enfin, ik rijdt nu op GPS 79/80km/h

Link naar reactie
  • 2 weken later...
10 uren geleden, EriX zei:

Enfin, ik zat er niet ver naast met max. 82. En wat win ik nu? 😆😉

niks, want euh, waar kan je tegenwoordig in België nog 82 rijden, buiten de autostrade?

  • Like 2
Link naar reactie
Op 26/8/2022 om 13:48, N!Ce zei:

niks, want euh, waar kan je tegenwoordig in België nog 82 rijden, buiten de autostrade?

Overal waar geen trajectcontrole en flitsers staan (lees voornl. Wallonië) 😕

Link naar reactie

Opzich kun je overal wel deze snelheden rijden. Het is maar wat je wilt. Het is niet zozeer de Vespa waar je op rijdt maar de gek die erop zit ;)

Nee ik rijd normaalgezien gewoon lekker rustig de toegestane snelheid. maar af en toe even doorrijden is ook weleens leuk.
Vooral het koppel is erg vermakelijk. Ook met 2 man is er nu geen enkel probleem meer.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...