Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Batterij inbouwen vlx1t


G.O.A.T.

Aanbevolen berichten

Er is al wat over geschreven maar helemaal is het me niet duidelijk.

Gezien ik met de Vespa over een HOGE drempel moet, millimeterwerk moet verrichten om door het hele huis te laveren en dan weer een vervelende drempel over moet om in de tuin te geraken wil ik hem voor de deur zetten tijdens het seizoen. Zeil er over en klaar. Helaas kan God en klein pierke nergens met hun tengels vanaf blijven en wil ik een tracker inbouwen, al is het maar als gemoedsrust.

Ik kan twee dingen doen. Ik koop een tracker die ik om de vijf botten uit dat spel moet vissen om op te laden en aangezien het de bedoeling is dat trackers goed verstopt zijn ... PITA . Dan zijn er de trackers die rechtstreeks op de batterij gaan - die ik niet heb - maar wel "dieper" te verbergen zijn. Eer die gevonden is mijn innerlijke Liam Neeson al lang in actie geschoten.

Als ik dan toch een batterij heb dan is USB en whatever gelijkstroom nodig heeft ook wel handig.

Nu heb ik een schema gevonden hier ergens anders met weinig uitleg. Het aansluiten van de batterij en de nieuwe gelijkrichter is geen probleem maar waarom is heel dat extra circuit nodig voor de claxon ? Ik begrijp daar contactslot wisselen voor eentje van een Lusso, dat past volgens mij al niet onder mijn koplampdeksel, die claxon blijft AC ... waarom ? Ik zou gewoon de AC claxon wegsmijten, de stekkers die er toekomen negeren, om dan de draadjes die toekomen op de drukknop te door te knippen en dan gewoon een nieuw DC circuit aan te maken met ditto claxon. Ok die toeter werkt altijd dan maar kan dat kwaad ? Die trekt toch geen stroom denk ik.

SIP en SC hebben wel een gelijkrichter voor claxons om de originele van Piaggio te vervangen maar die zijn achterlijk duur of komen met toeters en bellen die ik niet nodig ga hebben. Maar zelfs dan nog is dit extra circuit overbodig en in principe zelfde verhaal.

 

Schema:

 

 

 

batterij.jpg

aangepast door G.O.A.T.
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...