Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mooie Vespa gezocht, technisch in orde is een must want ik ben geen sleutelaar (zeer brede zoektocht, her-Opstapper)


Linn

Aanbevolen berichten

Beste mede-forum leden,

Ik ben hier op dit forum begonnen met mijn mooie rooie PX-150. Nadat ik op een gegeven moment dacht dat een Harley “het” zou moeten zijn voor mij, heb ik deze PX verkocht en een Harley aangeschaft. Op die Harley heb ik met plezier wat KM’s gereden, maar gaf mij toch niet het gevoel wat Vespa mij gaf. Toen ik tijdens een zware regenbui op een rotonde in Duitsland een eenzijdig ongeval kreeg, heb ik een groot deel van mijn plezier in het motorrijden verloren. Ik heb zelfs een klein jaar het motorrijden in zijn geheel afgezworen.

Nu heb ik wel al die tijd hier op het forum met veel plezier allerlei topics gevolgd en foto’s voorbij zien komen én mijn youtube account serveert mij nog dagelijks de mooiste Vespa filmpjes. Hetgeen mij dusdanig mijn enthousiasme terug heeft gegeven en ik weer graag wil terug opstappen op een Vespa.

De oude Sprint 150 modellen vind ik het allermooiste, gevolgd door de 125 primavera et3, maar eigenlijk vind ik alle oldies prachtig. Er is echter 1 “maar/mits”: ik ben geen handige sleutelaar en ik heb ook niet de illusie dat ik dat ooit zal worden. Ik zal dus alleen een Vespa aanschaffen die motorisch en technisch dik in orde én veilig is.

Ik heb op dit moment al met twee fijne mensen contact, beide mbt een Sprint uit de jaren ‘60. Maar ik zou graag eens willen zien wat hier onder de forumleden nog meer eventueel te koop zou kunnen zijn.

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groeten, Laurent

Link naar reactie

Post eens een fotootje van de beide opties die je hebt, Sprint- modellen kunnen curry-gevoelig zijn. 

Ik vrees dat je toch minstens een kabeltje gaat moeten kunnen vervangen, anders wordt het een dure affaire als je daarvoor telkens naar een verdeler/ hersteller moet trekken. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Dit is een optie. Is hier op het forum ook ergens qua proces terug te vinden, weet even niet precies hoe ik dat met link en alles moet doen…. Vrpr. €3750,-

556557EB-0410-4414-8DD1-252B623370E7.jpeg

49B74FB1-4A00-4B4B-BC6E-ECA307B3F69E.jpeg

aangepast door Linn
Vergeten de vraagprijs erbij te zetten
  • Like 2
Link naar reactie

En dit is de tweede optie. De huidige eigenaar heeft deze van iemand van een Belgische Vespaclub overgenomen, is door de vorige eigenaar flink aangepakt met o.a. een 2007 PX motor met allerlei upgrades eraan (zie laatste foto). Vrpr. €5750,-

59701E28-9101-4038-96E5-0F09F8F184C9.jpeg

B2C4FE6C-D70C-40C5-A076-2339FA59845F.jpeg

A29454AE-44D8-44FD-8F3B-71BFA4A22D8D.jpeg

D4378353-884B-4D3E-9762-79BD780E0D2C.jpeg

8599272A-0BF3-4B65-9D71-F832C85E8D60.jpeg

Link naar reactie
1 uur terug, nero zei:

Post eens een fotootje van de beide opties die je hebt, Sprint- modellen kunnen curry-gevoelig zijn. 

Ik vrees dat je toch minstens een kabeltje gaat moeten kunnen vervangen, anders wordt het een dure affaire als je daarvoor telkens naar een verdeler/ hersteller moet trekken. 

Groetjes, nero. 

Dank voor je antwoord, Nero.

Bij dezen de foto’s en aanvullende info die mij bekend is.

Kleine euveltjes wil ik wel eens naar kijken en wellicht kan ik leren van mijn aanstaande oldie, maar ik ken mijn beperkingen 😜

1 uur terug, nero zei:

Post eens een fotootje van de beide opties die je hebt, Sprint- modellen kunnen curry-gevoelig zijn. 

Ik vrees dat je toch minstens een kabeltje gaat moeten kunnen vervangen, anders wordt het een dure affaire als je daarvoor telkens naar een verdeler/ hersteller moet trekken. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie

Ik vind de 2de vespa te duur voor wat het is. Er lijkt me ook een probleempje met de lengte van de voorveer. Een getunede vespa is ook niet altijd even betrouwbaar, afhankelijk van de tuner. 

Doe anders een proefritje met beiden, dan ga je direct ondervinden welke het best bij je past. 

Groetjes, nero.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, nero zei:

Ik vind de 2de vespa te duur voor wat het is. Er lijkt me ook een probleempje met de lengte van de voorveer. Een getunede vespa is ook niet altijd even betrouwbaar, afhankelijk van de tuner. 

Doe anders een proefritje met beiden, dan ga je direct ondervinden welke het best bij je past. 

Groetjes, nero.

 

Wat mij betreft was het PX-blok standaard ook een fijnere keuze geweest, ik ben zelf ook geen fan van getunede motoren.

Als de eigenaar van de eerste optie terug is van zijn vakantie ga ik een afspraak met hem maken. Ik heb al 2 maanden een erg prettig contact met hem over de Vespa. Als die net zo goed bevalt als via het beeldmateriaal, dan ga ik niet nog bij optie 2 kijken en wordt het gewoon optie 1 :)

Dank voor je antwoorden en interesse, Nero!!

Hartelijke groeten, Laurent

Link naar reactie
35 minuten geleden, DD_ves zei:

Wat is je budget?

En idd, wellicht is een standaard 200 blok wel meer aangewezen?

Ik heb niet echt een gesloten budget. Belangrijker vind ik dat de Vespa de vraagprijs waard moet zijn en het moet mij aanspreken. Daarom ook dat ik dit topic ben begonnen: om te kijken wat er allemaal aangeboden zou worden door forumleden :) En heel stiekem hoopte ik dat Frederik en/of Steven (als ik me hun namen goed herinner) zouden reageren, want van hen heb ik al diverse mooie aangeboden Vespa’s voorbij zien komen ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...