Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta li125 s3 1963


gio695

Aanbevolen berichten

Hierbij zet ik mijn Lambretta series 3 te koop.

Het gaat om een italiaanse Li125 s3 uit 1963

Ben tweede eigenaar. Origineel werd deze door eerste eigenaar in NL ingeschreven,

ik heb deze bij aankoop uit NL ingevoerd en in België ingeschreven uiteraard.

Wat info over deze scooter:

De eerste eigenaar had ergens in de jaren 80 de Lammy overspoten met een verf/lak dat jammer genoeg de originele lak heeft vernietigd.

Ik heb geprobeerd deze te redden, maar was jammer genoeg compleet aangevreten.

Het frame en body werd dan gestraald, gemetalliseerd(verzinkt) en voorzien van epoxy. Het zwart is een dunne gespoten kleurlaag.

Aluminium delen gestript en voorzien van grondverf (tegen oxidatie)

Er werd geen plamuur gebruikt, dus what you see is what you get!

Wint geen prijzen voor mooiste lak maar is keihard. Geen roest, geen deuken, recht frame, ...

Er waren reeds wat gaten in de zijbillen, ik heb deze zo netjes mogelijk afgewerkt, dit zijn de originele billen.

Stickers kunnen eraf.

Motorblok is origineel voor deze scooter!

Motor werd enkele jaren geleden gereviseerd met fatsoenlijk materiaal: Fag/skf lagers, MB/viton keerringen, nieuwe dichtingen

Meceur GP/DL krukas, Surflex B koppelingsplaten, originele SIL elektronische ontsteking vliegwiel met grote vinnen, BGM motor rubbers.

BGM gaines/kabels, nieuwe kabelboom en rubbers, inox bouten waar mogelijk,...

Origineel opgebouwd als 190 met grotere carb en uitlaat, maar cilinder is kapot gereden

dus terug vervangen door Originele innocenti 125cc met 20mm (special) carb en casa lambretta originele uitlaat ( deze maakt trillend geluid, bekend probleem)

Start, rijd en schakeld.

Vork terug opgebouwd met nieuwe lagers ed, progressive fork springs (Tino sacchi), omgebouwd naar vork dempers (zoals DL 200)

Grote inox tank (16l), binnenkant op voorhand zuiver gemaakt, buitenkant zwart gespoten. Fastflow kraan.

Stuur omgebouwd naar sleutelcontact. Sleutel is erbij, eveneens die van handschoenkast. Die van stuurslot ben ik verloren.

Zadel GP200

Ik rij altijd zonder achterste voetplaten, maar deze zijn erbij. Evenals brugstuk en inlaat/luchthapper

Waarschijnlijk ben ik nog wat dingetjes vergeten.

Belgische inschrijving op mijn naam, met juist jaartal erbij.

Vraagprijs: 2900 euro

 

 

 

IMG_4018.jpeg

IMG_4019.jpeg

IMG_4020.jpeg

IMG_4021.jpeg

IMG_4022.jpeg

IMG_4023.jpeg

IMG_4024.jpeg

IMG_4025.jpeg

IMG_4026.jpeg

IMG_4027.jpeg

IMG_4028.jpeg

IMG_4029.jpeg

IMG_4030.jpeg

IMG_4031.jpg

IMG_4032.jpeg

IMG_4033.jpeg

IMG_4034.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...