Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Velgen roest aan de binnenkant


elsken

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb onlangs een platte band gehad met mijn PX125 .  Gelukkig dankzij hulp de reserveband er kunnen opleggen. 

Nu eindelijk tijd gevonden om de band ter repareren, aan de buitenband was er helemaal niks te zien maar na veel zweten en moeite kreeg ik de velgen eraf . Maar die velgen  zijn bijzonder roestig aan de binnenkant zou dat de oorzaak kunnen zijn van het gaatje in de binnenband? 

 

En kan je dat nog goedkrijgen die velgen want er zitten toch een heleboel losse roestdeeltjes zie ik . 

Alvast bedankt voor de tips. 

mvg Els 

velgen.jpg

Link naar reactie

Ben je gesteld op de Patina van je velgen? Daarmee bedoel ik aan de buitenkant dan zul je ze moeten behandelen aan de binnenkant. 
Ik heb ze opgeschuurd aan de binnenkant zodat het iets of wat gladder is. Zo kom je ook te weten als er al echt gaten in zitten.  Dan heb ik ze behandeld met owatrol zodat alles nog minder duwt op de binnenband. Weliswaar omdat ik mijn velgen wou behouden wegens de patina. VL-8 inch. 
 

Maakt de patina niet uit dan zou ik ze vervangen. Zo heel duur zijn nieuwe velgen niet. 

Link naar reactie

De buitenkant van de velgen zijn zeker ok en absoluut niet roest , na wat opzoeken hier op het forum ben ik ook Rustyco tegen gekomen. 

Ik zie dat er aan de binnenkant toch wel een dikke laag roest op ligt . 

Alvast bedankt voor de tip!

mvg Els 

Link naar reactie

Die velgen zijn voorbij hun houdbaarheidsdatum, Els. Best vervangen. Kost minder dan een bus Rustico en een ziekenhuisfactuur na een klapband. 

Link naar reactie
5 uren geleden, Frederik9111 zei:

Die velgen zijn voorbij hun houdbaarheidsdatum, Els. Best vervangen.

Of ipv de wegwerpmaatschappij te ondersteunen de roest aan de binnenkant van de velgen verwijderen met een staalborstel, met wat water en schuurpapier de rest effenen, behandelen met anti-roestverf (spuitbus of kwast).

Of laten zandstralen en poedercoaten.

En ja, nieuwe velgen zijn goedkoper, maar beter herbruiken dan de afvalberg te vergroten... 😉

aangepast door EriX
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...