Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwkomer met pk50 automatica


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben Martijn en heb 20 jaar geleden, toen ik 16 was, een tijdje een PK 50 XL met 4 versnellingen gehad. Omdat mijn vriendin helaas door omstandigheden voorlopig geen auto mag rijden, hebben we begin juni een Vespa PK 50 Automatica gekocht. Niet afgeschrikt door het gebrek aan nieuwe onderdelen en de negatieve berichten over de Automatica's ;).

De Vespa liep goed, maar viel telkens na een paar minuten uit dus toen heb ik uit voorzorg maar het een en ander vervangen, samen met wat optische verfraaiingen en achterstallig onderhoud:

  • 3 nieuwe velgen, binnen- en buitenbanden
  • Startmotor
  • Pick-up
  • Benzinekraan en benzineslang
  • Carburateurpakking. Carburateur schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakking en luchtfilter
  • Alle knipperlichtglazen vervangen en de bedrading helemaal nagelopen
  • Alle lampjes vervangen
  • Remlichtschakelaar vervangen
  • Chromen koplamprandje

Dus toen konden we rijden. Alleen na 100 kilometer rijden begon de Vespa wat te stotteren boven de 50 km/u. De benzineslang was wat geknikt, dus deze weer opnieuw aangelegd en nu een iets kortere slang. Echter bij de proefrit daarna viel de motor uit en was er geen compressie meer. Helaas een gebroken zuigerveer die zich mooi in de zuiger en cilinderwand heeft gevreten. 

Een nieuwe cilinder en zuiger (Pinasco), pakkingset en bougie zijn inmiddels onderweg en verder ga ik de bobine nog vervangen. Er ligt al een nieuwe originele klaar. En hopelijk is het daarna even klaar met geld uitgeven ;).

Gaandeweg natuurlijk al erg veel geleerd over de techniek en leuk om eraan te klussen maar nu willen we onderhand ook wel kunnen rijden :).

 

 

V1.jpg

V2.jpg

aangepast door tinustilburg
  • Like 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...