Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa sprint 50


Carlvb18

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Heb thuis een Vespa sprint 50 staan die een geruime tijd heeft stilgestaan. De brommer startte niet. 

 

Bobijn en bougie zijn vervangen, en heb goede vonk. Als ik start met de elektrische starter en ik trek de benzine aanvoer op de carburateur los, komt er niets van benzine uit. Is het een gekend probleem dat het membraan stuk gaat? 

Nu heb ik ook geprobeerd om de benzine toevoer rechtstreeks ana de sluiten op de carburateur, maar geen succes.

 

Zijn er nog dingen die ik kan testen/ over het hoofd zie?

 

Alvast bedankt.

 

Gr Carl

Link naar reactie

Het is waarschijnlijk je spuitstuk (jij noemt het waarschijnlijk membraan). De blokjes van de LX, S, Sprint e.a. zijn gevoelig en een hoop start problemen komen daar vandaan. Deze vervangen en voor het monteren het pasvlak van de cilinder goed schoonmaken. Een advies en zoals zo vaak gezegd, lang stilstaan icm euro 95 (e10) brandstof is een slechte combinatie. Je carburateur is complex en reinig deze zo goed als mogelijk, desnoods met een ultrasoon bad.  
Komt er geen brandstof uit als je de slang los hebt van je carburateur en kickt met de kockstarter (niet elektrisch ivm brandgevaar), dan is je brandstofkraan kapot. Wederom door lang stilstaan en e10 (ethanol) is het interne mechanisme gecorrodeerd.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...