Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco 177 vragen


f4_1400

Aanbevolen berichten

Tsja, dat is bij mij dus niet van toepassing. Voor de duidelijk en foto van het carter zoals ik het kocht, en een foto van na het oplassen rondom de derde poort. Had ik toen beter geweten wat de verschillen waren, dan had ik ook wat materiaal laten oplassen rond de zijdelingse poorten. 

Iemand een Pinasco 177 kopen, nieuw in de doos?

 

voor-na-derde-poort.PNG

Link naar reactie

JB Weld to the rescue ☝😲

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Ik volg dit topic met grote belangstelling omdat ik onlangs zelf een blokje heb aangekocht wat reeds voorzien was van een DR177 setup in gietijzer.

Als ik de commentaren lees dan kan ik de redenering wel volgen dat een aluminium cilinder misschien beter was geweest maar toen had ik het blokje al in mijn bezit.

Gelukkig past de cilinder wél bij het carter, dat is al een zorg minder en waarschijnlijk kan ik je met een ruil niet helpen gezien deze ook drie poorten heeft.

Het blokje moet niet dienen om te racen en al zeker niet om op de autoweg te gaan knallen, maar ik ben benieuwd wat het gaat geven eens het onder de Vespa steekt. 

PS: Kan het zijn dat er aan de krukas is gewerkt?

Grts, J,

937381264_DR177A.jpg.19f09fe88da9a343f26c43462c1b6d77.jpg1334598173_DR177B.jpg.301b4d9b74db5e6d20cfdb50a84da461.jpg727201962_DR177C.jpg.98f70cbd833186d1b8d6dbe6ea1eb05b.jpg997678986_DR177D.jpg.5c7e0cc51a88fd5d30c368b616dc50e7.jpg

Link naar reactie
9 hours ago, Frederik9111 said:

JB Weld to the rescue ☝😲

Zou jij een constructieve reparatie aandurven met JB Weld? Een rotary valve ermee oplappen kan nog wel, want daar komen geen krachten op, maar een pasvlak voor de cilinder...?

Link naar reactie

@Triump: ik héb dus al een cilinder met 3 poorten op dit blokje zitten, namelijk een standaard 150cc PX cilinder, maar ik wilde dus naar een meer high-end cilinder.

Waarom denk je trouwens dat er aan jouw krukas gewerkt is? Op de foto's die je post is de rotary valve zijde nauwelijks te zien, en waarom zou je de andere kant aanpassen?

Link naar reactie
32 minuten geleden, f4_1400 zei:

Zou jij een constructieve reparatie aandurven met JB Weld? Een rotary valve ermee oplappen kan nog wel, want daar komen geen krachten op, maar een pasvlak voor de cilinder...?

Geen enkel probleem. 

Link naar reactie
9 uren geleden, f4_1400 zei:

@Triump: Waarom denk je trouwens dat er aan jouw krukas gewerkt is? Op de foto's die je post is de rotary valve zijde nauwelijks te zien, en waarom zou je de andere kant aanpassen?

Mij lijkt het alsof er een extra stukje is weggefreesd, Ik zal een foto posten zodra de koppeling gedemonteerd is en ik de krukas er uit heb.

De andere kant aanpassen? Denk dat dit een misverstand is, ben niet zinnens iets aan te passen 🙂

Grts, J

Link naar reactie
16 hours ago, Frederik9111 said:

Geen enkel probleem. 

Ik durf het toch niet aan dit met JB Weld op te lossen, en heb contact gehad met de kennis die al eerder aan mijn carter heeft gelast. Hij gaf aan ook dit klusje wel te kunnen doen. Maar in dat geval wil ik wel losse carterhelften aanleveren ipv een compleet blok, dus dan moet de motor weer uit elkaar.

Ik denk dat ik de alu Pinasco 177 maar eens te koop aanbiedt: https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/38591-pinasco-177cc-aluminium/ 

Als verkopen lukt, dan kan ik alsnog een gietijzeren Pinasco plaatsen en veel tijd/werk besparen. En anders zou ik alsnog het Sprint blok kunnen laten oplassen. Aangezien het carter dan toch uit elkaar ligt zou ik dan ook de poorten kunnen ruimen, dus dat kun je zien als kans i.p.v. (onnodig) gedoe...

 

aangepast door f4_1400
Link naar reactie

Deze heb je nodig voor Sprint. Met jouw bijgecreëerde 3de poort kan je in de spacer bovenin ook gewoon een opening bovenaan voorzien en nog iets meer voordeel halen uit de pistonpoort.

Anderzijds zou je ook gewoon ineens een 1,5mm spacer en een 60mm krukas kunnen overwegen i.c.m. de MagnyCours die je nu hebt. 🙂 190cc rijdt subliem met een 23/67 verhouding en een Sprint-versnellingsbak. 👍🏻

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Dat zijn ook slimme oplossingen.

Voor die eerste oplossing heb ik niks aan mijn huidige (3-poorts) Pinasco 177, en voor die tweede moet het blok uit elkaar: in dat geval ben ik ook ver genoeg om laswerk te laten doen (en eventueel de poorten wat te ruimen).

Wordt (tzt) vervolgd!

Link naar reactie

So: JB Weld to the rescue!

Blok openen, JB wegdremelen en oplassen kan altijd nog, mocht het mislukken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...