Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px probleem


pgsmer

Aanbevolen berichten

Ik wou mijn Vespa px125 terug gaan gebruiken na jaren stilstand in mijn garage.

Na wat problemen met de brandstoftoevoer krijg ik hem nu weer eindelijk gestart.

Heb de brandstoftank helemaal schoongemaakt, brandstofkraan en leiding vervangen want er kwam geen druppel meer door.

Nu het volgende probleem, de motor draait maar als ik gas bijgeef gebeurt er eigenlijk niks. Je merkt ook dat de throttle niet helemaal meer terug naar de beginpositie gaat.

Probleem kan met de kabels zijn maar denk zelfs eerder aan dat stuk in de carburator?

Voor het vorige probleem over de brandstoftoevoer heb ik veel op youtube gevonden maar over dit zijn de videos precies toch eerder beperkt.

Iemand die hier advies kan geven?

Link naar reactie
18 minutes ago, Gio said:

Carbeurator ook reinigen,  dan zien of de gaskabel nog blijft hangen.  Anders ook vervangen en dichtingen van carburator ook vervangen. 

Bedankt voor je reactie in ieder geval, mijn vermoeden is ook dat daar iets niet in orde is. Ga ik vandaag nog proberen te doen dan.

Link naar reactie

Reinig zeker eerst je carburateur eens en Maak dan je gas kabel eens los in de carburator en zorg dat je deze gewoon kan bedienen met de hand , start dan eens an kijk eens wat er gebeurd. Als hij dan werkt zit het probleem in de gas kabel . Spuit eerst eens wat wd40 rond de gaten in het stuur waar de gasbuis ( bediening door gaat , hiervoor moet je wel de bovenkant van je stuur demonteren)

grtz sidvespa 

Link naar reactie
2 minutes ago, sidvespa said:

Reinig zeker eerst je carburateur eens en Maak dan je gas kabel eens los in de carburator en zorg dat je deze gewoon kan bedienen met de hand , start dan eens an kijk eens wat er gebeurd. Als hij dan werkt zit het probleem in de gas kabel . Spuit eerst eens wat wd40 rond de gaten in het stuur waar de gasbuis ( bediening door gaat , hiervoor moet je wel de bovenkant van je stuur demonteren)

grtz sidvespa 

Dit heb ik net gedaan, de gaskabel is los en dan kan ik die ( kabel en gashendel aan het stuur) wel heel vlot bewegen niet zoals ervoor.

Ik denk dat het probleem bij dat schuifje of de veer die daar binnen zit in de carburateur zou kunnen liggen.

Bedankt alvast

Link naar reactie

Heeft er iemand ervaring met het afstellen van een caburateur?

Ondertussen start hij en kan ik rijden maar helemaal normaal reageert de motor toch niet, valt makkelijk stil bij het vertrekken en bij stationair. En dan soms bij het stoppen van gas geven reageert de motor daar traag op

Ik heb al wel wat opgezocht hierover maar het probleem met de px125 van 2015 is dat die mixture schroef heel moeilijk bereikbaar is om af te stellen terwijl de motor draait.

afstelling

Hoeveel omwentelingen moet die schroef ongeveer los staan? de meeste info over oudere vespa's zegt 1.5 onwentelingen los en daar beginnen zoeken maar ook dat de nieuwere vespa's andere schroefdraad hebben en dit wel anders kan zijn.

aangepast door pgsmer
Link naar reactie
13 minutes ago, pgsmer said:

Hoeveel omwentelingen moet die schroef ongeveer los staan? de meeste info over oudere vespa's zegt 1.5 onwentelingen los en daar beginnen zoeken maar ook dat de nieuwere vespa's andere schroefdraad hebben en dit wel anders kan zijn.

oude types , grove draad = 1,5 , recentere types, fijnere draad = 2,5 
Het klopt, dat als je een startmotor hebt, deze in de weg zit om fatsoenlijk aan die vijs te kunnen.

  • Like 1
Link naar reactie

is eigenlijk nieuw, slechts 300km. Nu na bijna 5 jaar stilstand in garage terug mee bezig.

Het is begonnen met dat er geen naft meer door de branstofslang kwam.

Gastank uitgekuist (handvol met schilfers uitgehaald), Brandstofkraan en slang ook ineens vervangen.

Daarna start hij soms heel even maar daar was ook alles mee gezegd.

Daarna carbu helemaal uiteengehaald en proper gemaakt, jets uitgekuist.

Nu start hij wel altijd en blijft draaien maar de afstelling was/is niet meer ok, wegens verwijderen van die idle en mixture schroeven tijdens de schoonmaak.

De idle schroef staat nu sinds vandaag zo dat er ongeveer 1/1.3 mm opening is en die lijkt ongeveer goed te staan nu.

aangepast door pgsmer
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...