Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoge toeren Vespa pk 50 xl automaat


Aanbevolen berichten

Beste vrienden, 

Mijn Vespa pk 50 xl automaat schiet heel hoog in toeten. Eigenlijk vanzelf wanneer hij warm is en in zijn neutraal staat 

Ik kan de toeren omlaag brengen door de choke uit te trekken. Het is niet afbestellen met de stationair schroef of lucht de lucht schroef. 

Dacht eerst dat de brommer te arm was afgesteld en heb er grotere sproeiers in geprobeerd. Inmiddels 76 geprobeerd ( 75 cc) maar dan is het echt te veel maximale snelheid 

Carburateur en onderdelen in de ultra sone gehad. Met en zonder luchtfilter geprobeerd. 

 

Ik weet het even niet meer. Valse lucht, slijtage?

Misschien hebben jullie tips 

 

Groet Sander 

Link naar reactie
47 minuten geleden, jeansprint zei:

Valse lucht aan de inlaat is meestal de oorzaak. Nieuw viltje monteren doet wonderen... Jan.

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/pakkingring-voor-shb-1919-huls-aanzuigstuk_87970000

 

Wat je beschrijft kan waar zijn, je link naar het product niet, aangezien het om een automaat gaat, die heeft een andere pakking tussen carbu en motor.

Maar begrijp ik nu goed dat het probleem van de hoge toeren weg is met de 76 sproeier?

aangepast door Ed75
Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik he echt 0 ervaring met automaticas maar dit klinkt toch allemaal als "classic case"  versleten oliekeerringen ? 

Neem aan dat die daar ook inzitten...

Met beetje chans is het die die aan de ontstekings kant 

gr

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...