Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Impressie rallye 3 massifs 2022


N!Ce

Aanbevolen berichten

Na een zeer geslaagde editie in 2018 Frankrijk-Corsica, was het nu tijd voor de Alpen editie Frankrijk en Italie. 

  • 4 dagen in het zadel
  • 1200km: La Grave-Volonne-Saint-Chaffrey-Pila (Aosta)-La Grave
  • 25 cols waarvan 14 boven de 2000m (izoard, Iseran, Galibier, Madeleine, Lautaret, Pt Saint-Bernard, etc)
  • Elke dag roadblock met afscheurbare blaadjes en fotokes (gebruiken als boekje of oprollen)
  • 220 deelnemers
  • Handvol Belgen
  • Rally, Sprint, GL, GS, Faro Basso, Acma, Cosa, Primavera, PX, GTS en Lambrettas
  • Ploeg van 4 (automaticos moeten ook 1 handgeschakelde in team)
  • Waanzinnige sfeer
  • Machtige routes en uitzichten
  • Uitstekende organisatie (roadbook, eenvoudige hotels, eten, bagage mag in de camion en een volgwagen)

Weeral onvergetelijk avontuur en aanrader voor wie eens iets anders wil dan 'rond de kerktoren-ritjes of andere koffietafels' 😎

OPGELET: een aantal dagen nodig om te bekomen en alle indrukken te verwerken

Info: Vespa Club Dauphinois: https://www.vespaclubdauphinois.fr

Groeten, 

N

 

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2022-06-23 at 9.20.37 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-23 at 9.20.40 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-23 at 10.37.51 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-24 at 8.13.10 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-25 at 10.31.20 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-25 at 10.31.24 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-25 at 10.32.15 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-06-27 at 7.21.51 AM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-27 at 7.21.53 AM.jpeg

WhatsApp Image 2022-06-27 at 7.21.56 AM.jpeg

  • Like 9
  • Wow 2
Link naar reactie

Ik kan het enkel maar bevestigen, wij in 2019. 

Wel niet te onderschatten ! Het was bij ons echt : rijden, rijden, rijden om toch enigszins op tijd binnen te komen... Maar zat super in elkaar en hele mooie route !

1eb7e9a8-7b3e-478b-8a94-7d9291459a49.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, josse zei:

Ik kan het enkel maar bevestigen, wij in 2019. 

Wel niet te onderschatten ! Het was bij ons echt : rijden, rijden, rijden om toch enigszins op tijd binnen te komen... Maar zat super in elkaar en hele mooie route !

1eb7e9a8-7b3e-478b-8a94-7d9291459a49.JPG

Inderdaad Joost, het was nu erg krap en als je , zoals ons, een paar reparaties had, kon je onmogelijk op tijd binnenkomen.  1 dag hebben we van 9.12 tot 21.15 gereden, maar wel genoten van elke minuut.

aangepast door N!Ce
  • Like 1
Link naar reactie

Madonna … wat een prachtig concept en rit! Foto’s zijn fenomenaal en de herinneringen for ever. 
Je was vroeger al ene speciale en dit bewijst het opnieuw. Hoed af vriend … once again. Diepe buiging … 🎩🤠

  • Haha 1
Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Voor de geïnteresseerden die iets meer willen dan een koffieklatch op zaterdag, een bepijlde kerktorenrit op zondag, een Desperado slurpen op ne feestdag, een pyjama-rit in Oostenrijk, is er ook dit jaar weer de stilaan legendarische Rally 3 Massifs waar je 4 dagen met 4 maten kan rondvlammen met roadbook doorheen machtige landschappen.  

Parcour dit jaar 1050km totaal: van 9 tot 18u meestal in het zadel?  Dit jaar 'Back to the island, Corsica', waar het zeer fijn rijden is, maar wel opletten voor grind op de baan en loslopende zwijnen, koeien en schapen.

  • La Grave (FR Alpen
  • via Savona (IT) op de ferry naar Corsica
  • Bastia-Ghisonaccia
  • Ghisonaccia-Ajaccio
  • Nachtboot naar Toulon (FR)
  • Toulon-La Grave

De inschrijvingen gaan weer snel en wellicht bijna uitverkocht, dus als je interesse hebt, niet twijfelen.  Veruit beste evenement ooit deelgenomen en als je van schitterende landschappen en enige competitiviteit houdt, is dit de max.

Organisatie Vespa Club Dauphinois en dit jaar max 200 deelnemers.

https://www.vespaclubdauphinois.fr

 

331746481_1719165075165122_2605883206827890959_n.jpg

Screenshot 2023-02-28 at 07.38.50.png

Screenshot 2023-02-28 at 07.38.42.png

36403826_10214218729560630_1992616602004094976_o.jpg

 

aangepast door N!Ce
  • Like 5
Link naar reactie

Hey N!ce, leuk jullie terug te zien, wat waren jullie een fijn gezelschap👍, wij waren het team van de twee Belgen en twee Fransen waarbij de laatste twee voor de nodige animo zorgden binnen het team 🤪

alpen.jpg.0038552fa492e26801727c7033914538.jpg

Ook wij zijn 4 keer gediskwalificeerd geworden wegens te laat binnen of chekpoint niet gezien, één keer zelfs 150Km verkeerd gereden maar in die omgeving was dat geen straf.

aaabc.jpg.2eec69a6cf61b5c26e9459c7ad05b5eb.jpg

Dit jaar zijn wij er niet bij, mijn maat gaat naar een evenement in Italië en ik ben vier weken op road trip naar Mallorca, de voorbereiding van de Vespa hiervoor is gisteren gestart.

aabc.jpg.6c9108ee2ce8188aeb7ad90e130d4780.jpg

abc.jpg.22253ca7fd27b651d5d2fc4a2f7ae7df.jpg

Grts, J

  • Like 4
Link naar reactie
Op 13/3/2023 om 21:23, josse zei:

@N!Ce ik neem aan dat jullie weer met het vaste ploegje deelnemen ?

Yes Joost! anders zeker welkom hé!

Op 14/3/2023 om 07:43, Triumph zei:

Hey N!ce, leuk jullie terug te zien, wat waren jullie een fijn gezelschap👍, wij waren het team van de twee Belgen en twee Fransen waarbij de laatste twee voor de nodige animo zorgden binnen het team 🤪

alpen.jpg.0038552fa492e26801727c7033914538.jpg

Ook wij zijn 4 keer gediskwalificeerd geworden wegens te laat binnen of chekpoint niet gezien, één keer zelfs 150Km verkeerd gereden maar in die omgeving was dat geen straf.

aaabc.jpg.2eec69a6cf61b5c26e9459c7ad05b5eb.jpg

Dit jaar zijn wij er niet bij, mijn maat gaat naar een evenement in Italië en ik ben vier weken op road trip naar Mallorca, de voorbereiding van de Vespa hiervoor is gisteren gestart.

aabc.jpg.6c9108ee2ce8188aeb7ad90e130d4780.jpg

abc.jpg.22253ca7fd27b651d5d2fc4a2f7ae7df.jpg

Grts, J

Amai, zalig bakste en veel plezier!!

Link naar reactie

Je moet inderdaad aanmelden met 4personen.  Vroeger kon je ook solo inschrijven, maar dan zetten je ze samen met iemand die je wellicht niet kent, en dat heeft al wel eens voor problemen gezorgd.  Je moet wel 'team' kunnen vormen om discussies over navigatie, technische problemen, tempo, etc op te vangen 🙃

26 minuten geleden, Gio zei:

Ben ook geïnteresseerd, maar ik ben niet goed in frans spreken of schrijven.  Mogelijk een team vormen hier met een paar man ? Mvg 

https://www.vespaclubdauphinois.fr/index.php/rallye-des-3-massifs/reglement-general  Hier kan je ook op Engels reglement klikken

Link naar reactie
2 uren geleden, N!Ce zei:

Vroeger kon je ook solo inschrijven, maar dan zetten je ze samen met iemand die je wellicht niet kent, en dat heeft al wel eens voor problemen gezorgd.  Je moet wel 'team' kunnen vormen om discussies over navigatie, technische problemen, tempo, etc op te vangen 🙃

 

het evenement is absoluut een aanrader, je rijdt op prachtige wegen door schitterende landschappen, er is een geweldige sfeer en de organisatie is top.

Maar laat je niet verrassen, zoals N!ce al opmerkte zijn het lange dagen met véél kilometers in een niet te onderschatten terrein, een roadbook deftig kunnen lezen is van groot belang net als aan de start komen met een goed op punt staande Vespa.

Nietemin is de kans groot dat je toch eens aan de kant zal staan met pech (van ons team was ik de enige zonder technische problemen maar de Rally 200: Reedvalve gescheurd, de Franse PX200: koppeling naar de vaantjes en de andere Franse PX200: remmen volledig opgereden) het is met andere woorden geen kattepis zowel voor de bestuurder als voor de Vespa, maar het blijft een aanrader:)

grts, J

  • Like 1
Link naar reactie
5 uren geleden, Triumph zei:

het evenement is absoluut een aanrader, je rijdt op prachtige wegen door schitterende landschappen, er is een geweldige sfeer en de organisatie is top.

Maar laat je niet verrassen, zoals N!ce al opmerkte zijn het lange dagen met véél kilometers in een niet te onderschatten terrein, een roadbook deftig kunnen lezen is van groot belang net als aan de start komen met een goed op punt staande Vespa.

Nietemin is de kans groot dat je toch eens aan de kant zal staan met pech (van ons team was ik de enige zonder technische problemen maar de Rally 200: Reedvalve gescheurd, de Franse PX200: koppeling naar de vaantjes en de andere Franse PX200: remmen volledig opgereden) het is met andere woorden geen kattepis zowel voor de bestuurder als voor de Vespa, maar het blijft een aanrader:)

grts, J

Idd,dat pech krijg je erbij waarschijnlijk. De onderdelen worden ook zwaar belast met optrekken en remmen.  Staat ge niet bij stil wat er kan mis gaan.  Maar zolang je verder kunt rijden,  kan je steeds genieten van de trip. 

Ik wil het 1 keer meemaken,  heb totaal geen ervaring in zoiets.  Voor een reparatie ben ik niet vies van .

Wat neem je het eigenlijk allemaal mee ? Hoe ? 

Is misschien teveel om op te noemen?

 

Link naar reactie

Er zijn er die een halve Vespa meenemen, hoe ze het doen weet ik niet maar ik probeer er voor te zorgen dat ik met een "frisse" Vespa aan zo'n lange rit kan beginnen.

Dat wil zeggen dat alles wat kan slijten ofwel recentelijk is vervangen geweest ofwel nu wordt vervangen zoals remkabels, koppelingskabels of gaskabels, zijn deze nog goed dan neem ik alsnog een setje mee. 

De staat van de banden (en eventueel de leeftijd ervan) wordt nagekeken en eventueel vervangen, liefst samen met de binnenband (mijn huidige banden hebben ongeveer een 5000Km gelopen maar worden preventief gewisseld voor de volgende lange trip)

Vidange van de carterolie en vervangen van het luchtfilter + een nazicht van alle bouten en moeren over de hele Vespa om te zien of alles nog wel vaststaat zoals het moet. (is de brandstofslang nog flexibel genoeg of is deze verduurd en aan vervanging toe) 

Wat neem ik mee aan onderdelen:

setje kabels

setje lampjes

binnenband(en)

in goede staat verkerend en opgepompt  reservewiel

enkele bougies

eventueel een bourage van het achterwiel

1/4 liter versnellingsbak olie

er zijn er die een koppelingsset meenemen

voor "Les Trois Alpes" ook een benzinekruik van  vijf liter (die is enkele keren van pas gekomen)

voldoende tweetakt olie

indien je nog een ontsteking hebt met contactpunten: contactpunten en condensator, voelermaatje, iets om de draadjes mee te verbinden...

 

wat neem ik mee aan gereedschap:

Colsonbandjes en Ductape

een klein doosje met dopsleuteltjes (van 5 tot 14 mm)

dop 22mm en T-stuk (voor remtrommel)

ring-steeksleutels 7, 8, 10, 11, 12, 13 en 17mm

Engelse sleutel

kleine platte schroevendraaier (elektrische contacten)

gewone platte- en kruisschroevendraaier

combinatietang

enkele vodden en iets om je handen mee proper te krijgen (zeep zonder water)

en een veiligheidshesje voor als je aan de kant staat

 

Er zullen nog wel enkele zaken zijn die me nu ontgaan of wat anderen nog extra meenemen, feel free om dit lijstje aan te vullen...

Bij een georganiseerde rit is er sowieso een depanage voorzien en hebben ze ook de meest voorkomende onderdelen mee om mensen uit de nood te helpen. Bij "Les Trois Alpes" is het 's avonds een drukte van jewelste aan de depanagedienst, als je zelf je probleem kan oplossen is dat al een stressfactor minder

 

Grts, J 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
32 minuten geleden, Triumph zei:

Er zijn er die een halve Vespa meenemen, hoe ze het doen weet ik niet maar ik probeer er voor te zorgen dat ik met een "frisse" Vespa aan zo'n lange rit kan beginnen.

Dat wil zeggen dat alles wat kan slijten ofwel recentelijk is vervangen geweest ofwel nu wordt vervangen zoals remkabels, koppelingskabels of gaskabels, zijn deze nog goed dan neem ik alsnog een setje mee. 

De staat van de banden (en eventueel de leeftijd ervan) wordt nagekeken en eventueel vervangen, liefst samen met de binnenband (mijn huidige banden hebben ongeveer een 5000Km gelopen maar worden preventief gewisseld voor de volgende lange trip)

Vidange van de carterolie en vervangen van het luchtfilter + een nazicht van alle bouten en moeren over de hele Vespa om te zien of alles nog wel vaststaat zoals het moet. (is de brandstofslang nog flexibel genoeg of is deze verduurd en aan vervanging toe) 

Wat neem ik mee aan onderdelen:

setje kabels

setje lampjes

binnenband(en)

in goede staat verkerend en opgepompt  reservewiel

enkele bougies

eventueel een bourage van het achterwiel

1/4 liter versnellingsbak olie

er zijn er die een koppelingsset meenemen

voor "Les Trois Alpes" ook een benzinekruik van  vijf liter (die is enkele keren van pas gekomen)

voldoende tweetakt olie

indien je nog een ontsteking hebt met contactpunten: contactpunten en condensator, voelermaatje, iets om de draadjes mee te verbinden...

 

wat neem ik mee aan gereedschap:

Colsonbandjes en Ductape

een klein doosje met dopsleuteltjes (van 5 tot 14 mm)

dop 22mm en T-stuk (voor remtrommel)

ring-steeksleutels 7, 8, 10, 11, 12, 13 en 17mm

Engelse sleutel

kleine platte schroevendraaier (elektrische contacten)

gewone platte- en kruisschroevendraaier

combinatietang

enkele vodden en iets om je handen mee proper te krijgen (zeep zonder water)

en een veiligheidshesje voor als je aan de kant staat

 

Er zullen nog wel enkele zaken zijn die me nu ontgaan of wat anderen nog extra meenemen, feel free om dit lijstje aan te vullen...

Bij een georganiseerde rit is er sowieso een depanage voorzien en hebben ze ook de meest voorkomende onderdelen mee om mensen uit de nood te helpen. Bij "Les Trois Alpes" is het 's avonds een drukte van jewelste aan de depanagedienst, als je zelf je probleem kan oplossen is dat al een stressfactor minder

 

Grts, J 

 

 

 

 

 

Deze keer is er enkel een volgtruck mee die je scooter meeneemt naar de aankomstplaats van de tape.  Helpen met herstellen gaan ze dit jaar niet meer doen.  Dus zelf instaan voor je sleutelen 🐵  En je bagage gaat standaard mee met de vrachtwagen, enkel voor de dagen met de ferry moet je zelf je wasgerief en verse kleding meenemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Op 16/3/2023 om 07:59, Triumph zei:

Wat neem ik mee aan onderdelen:

setje kabels

setje lampjes

binnenband(en)

in goede staat verkerend en opgepompt  reservewiel

enkele bougies

eventueel een bourage van het achterwiel

1/4 liter versnellingsbak olie

er zijn er die een koppelingsset meenemen

voor "Les Trois Alpes" ook een benzinekruik van  vijf liter (die is enkele keren van pas gekomen)

voldoende tweetakt olie

indien je nog een ontsteking hebt met contactpunten: contactpunten en condensator, voelermaatje, iets om de draadjes mee te verbinden...

 

wat neem ik mee aan gereedschap:

Colsonbandjes en Ductape

een klein doosje met dopsleuteltjes (van 5 tot 14 mm)

dop 22mm en T-stuk (voor remtrommel)

ring-steeksleutels 7, 8, 10, 11, 12, 13 en 17mm

Engelse sleutel

kleine platte schroevendraaier (elektrische contacten)

gewone platte- en kruisschroevendraaier

combinatietang

enkele vodden en iets om je handen mee proper te krijgen (zeep zonder water)

en een veiligheidshesje voor als je aan de kant staat

 

Er zullen nog wel enkele zaken zijn die me nu ontgaan of wat anderen nog extra meenemen, feel free om dit lijstje aan te vullen...

 

eventueel vliegwieltrekker voor als je de condensator of punten moet vervangen of

bourage vliegwiel

bougiesleutel

Link naar reactie

Ben daar ook lang over aan het twijfelen voor eens mee te rijden! 

Zal waarschijnlijk iets voor volgend jaar zijn! 

Ga dit jaar in de provence, Ardèche rijden 3 weken voor de rallye ! 

Telkens zijn de fotos adembenemend van elke 3 massifs rallye!

Heb mijne classic al volledig op punt gezet voor dit soort rally's!

Link naar reactie
2 uren geleden, Stevo VS zei:

Ben daar ook lang over aan het twijfelen voor eens mee te rijden! 

Zal waarschijnlijk iets voor volgend jaar zijn! 

Ga dit jaar in de provence, Ardèche rijden 3 weken voor de rallye ! 

Telkens zijn de fotos adembenemend van elke 3 massifs rallye!

Heb mijne classic al volledig op punt gezet voor dit soort rally's!

Is ondertussen uitverkocht, maar echt zeker eens op de agenda zetten!

  • Like 2
Link naar reactie

Oke , zal er werk van maken. Zorgen dat de wespje goed op punt staat en wat ingereden is tegen dan met de nieuwe onderdelen.  

Kan iemand van jullie wat frans spreken, voor de rest maak ik me geen zorgen,  denk ik 🤔

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...