Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa sprint lekt benzine


Jurre1

Aanbevolen berichten

Ik heb recent een Vespa sprint 2022 gekocht, 7km mee gereden toen ik erachter kwam dat de scooter lekte.

Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

het scooter bedrijf heeft een nieuwe tank besteld daar moet ik nog wel maanden om wachten, toch lijkt mij dit niet het probleem aangezien de tank alleen lekte toen ik begon met rijden en na het aan hebben van de motor.

D880C107-EFF7-41EB-A8CF-564F43CA17A7.jpeg

Link naar reactie

Na 7km een brandstof lek en nu een paar maanden wachten?


Bedrijf meteen in gebreke stellen want met deze km-er stand is je Vespa gewoon niet correct door de dealer opgeleverd, probleem moet aanwezig zijn geweest en misschien wel af-fabriek niet goed gecontroleerd.

We kunnen allemaal dingen gaan roepen om je probleem op te lossen maar je loopt het risico dat je dealer je probleem niet meer onder garantie gaat oplossen. Een tanklekkage lijkt me ook uitgesloten en de brandstofpomp of pakking lijkt me meer aannemelijk.

Hopelijk pakt de dealer de ingebrekestelling goed op want deze wachttijd is niet acceptabel voor een nieuw product.

  • Like 3
Link naar reactie
Op 21/6/2022 om 20:32, Pilaf zei:

Na 7km een brandstof lek en nu een paar maanden wachten?


Bedrijf meteen in gebreke stellen want met deze km-er stand is je Vespa gewoon niet correct door de dealer opgeleverd, probleem moet aanwezig zijn geweest en misschien wel af-fabriek niet goed gecontroleerd.

We kunnen allemaal dingen gaan roepen om je probleem op te lossen maar je loopt het risico dat je dealer je probleem niet meer onder garantie gaat oplossen. Een tanklekkage lijkt me ook uitgesloten en de brandstofpomp of pakking lijkt me meer aannemelijk.

Hopelijk pakt de dealer de ingebrekestelling goed op want deze wachttijd is niet acceptabel voor een nieuw product.

Ik wacht al 3 maanden, gebeurde vaker bij een nieuwe Vespa zeiden ze. Ze hebben laatst een nieuwe pakking bestelt, was net zo dik als de originele die erop zat. Toen stelden ze voor de bovenkant dicht te kitten waar die lekt. Lijkt mij niks dus heb ik voorgesteld een niet originele  dikkere pakking er tussen te zetten. Is dat een goed idee? Of kitten beter ?

Link naar reactie

Je hebt dus al 3 maanden gewacht en nu krijg je je horen dat je wederom maanden moet wachten…bizar verhaal.

Heb je al contact met Vespa zelf? (Belgie: https://www.vespa.com/be_NL/klantenservice/)..vraag ook of je dealer een bij Vespa aangesloten dealer is. Is dat niet het geval dan zal je dealer kost wat kost gaan beunen omdat de garantieclaim (uren/materiaal) niet vergoed worden door Vespa.

Leg bij de klantenservice je probleem voor en vraag een oplossing. Is jouw dealer niet bij Vespa NL/BE aangesloten dan wordt het interessant en moeilijker om via Vespa je recht te halen. 

Zorg dat je een goede timeline hebt van aankoop, afleveren, klachten, contact met dealer en zijn oplossingen. Het is allemaal vervelend maar zorgt dat je goed bent voorbereid mocht het dispuut verder uit de hand lopen.

Hou ook in de gaten dat je niet richting de 6 maanden na leveren toegaat. Tot die tijd heb je de mogelijkheid/recht tot omruilen, dit is het Europees recht en daar moet je je ook op beroepen (https://www.eccbelgie.be/-/media/files/brochures/nl/hethoeenwatvandegaranties.ashx)

Zorg ervoor dat je de dealer in gebreke stelt door middel van een brief (https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/)

Dan de oplossingen van de dealer, deze zijn treurig. Kit (waarschijnlijk vloeibare pakking) is niet de oplossing voor jouw probleem en als je de tank iets laat zakken kan je de lekkage redelijk snel reproduceren als dealer. Zit het niet bij de pomp/vlotter dan is er waarschijnlijk bij je tank (aansluiting of lijmnaad) zoals de dealer denkt. Op deze link kan je zien hoe de tank in elkaar zit en wat er allemaal kan lekken: (https://www.easyparts.nl/explodedview/Originele-onderdelen-Vespa-Sprint-50-IGET-4T-3V-E5-2020-2021-(EMEA)-Benzinetank-m32466-d237068). Je kan ook zien dat de tank zelf een levertijd heeft van 8 werkdagen dus gewoon een voorraad product is bij Vespa.

Waarschijnlijk heeft jouw dealer een mankracht probleem want dit soort problemen vreet uurtjes welke geen euro opleveren.

Nogmaals, dit is niet jouw probleem als klant, jij hebt recht op een goed en deugdelijk product. 

Had je graag veel veilige km-ers toegewenst met je nieuwe Vespa maar helaas, hopelijk komen jullie er snel uit en kan je toch nog snel de weg op.

 

  • Like 3
Link naar reactie

Dringend werk maken van 2 zaken:

- aangetekend schrijven met ingebrekestelling (niks op papier = geen poot om op te staan bij rechtspraak)

- informeer u en leg desgevallend klacht neer bij officiële consumentenrechtendiensten

Ik zou persoon met niks anders akkoord zijn dan een full refund en terugname van het voertuig.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...