Triumph Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 Uiteindelijk toch maar overgegaan tot de aankoop van een PX-blokje voor de MotoVespa. Het betreft een 150 blokje uitgerust met een DR177 en een 24/24 carburator. Omdat de meegeleverde uitlaat niet de juiste bleek te zijn heb ik voorlopig de originele uitlaat van mijn Spaanse Vespa gemonteerd, Het blokje draait maar ik krijg het maar niet afgesteld, het start koud of warm met één kick maar het draait hoog in toeren en heeft steeds een héél klein beetje choke nodig om niet stil te vallen. van zodra de choke de laatste millimeter wordt ingeduwd valt de motor stil. Met de mengsproeier twee toeren uit te draaien en de gasschuif volledig dicht valt het nog mee en reageert de motor goed op gas geven maar zoals gezegd moet de choke een millimeter openstaan of ze valt stil. Is het de combinatie van de sproeiers en de uitlaat die dit gedrag met zich meebrengt? Hierbij de foto's van de schuif en sproeiers: Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 Valse lucht. Revisietijd. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 (aangepast) Je stationair sproeier is iig verbogen, zou evt voor complicaties kunnen zorgen. (schijnt vaker voor te komen bij de spaco 24/24 carburateurs) Originele uitlaat van je spaanse Vespa?? Dat gaat in combi met de dr177 zowiezo niet werken. (eerder sip road voor px150 blok oid) 19 juni 2022 aangepast door Niels_1977 Link naar reactie
Triumph Geplaatst: 19 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2022 In mijn achterhoofd hield ik rekening met de stelling van Frederik9111 maar het feit dat de motor héél gemakkelijk start, koud én warm deed me twijfelen aan dat idee, (hoewel ik Frederik zijn kennis steeds bewonder en niet naast me neerleg). Wanneer ik de gasschuif bekijk is deze steeds heel nat van de benzine waardoor ik dacht dat de sproeiers te groot zijn voor de setup met de Spaanse uitlaat. Daartegenover denk ik dan weer dat het verhoogt toerental eerder te maken heeft met valse lucht zoals Frederik zegt of komt het gewoon doordat er teveel benzine wordt geleverd Zijn de sproeiers die er nu insteken logisch voor een 177 met een 24/24 carbu? grts, J Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 Teveel benzine gaat het toerental niet omhoog jagen, integendeel. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 3 uur geleden, Niels_1977 zei: Je stationair sproeier is iig verbogen, zou evt voor complicaties kunnen zorgen. (schijnt vaker voor te komen bij de spaco 24/24 carburateurs) Originele uitlaat van je spaanse Vespa?? Dat gaat in combi met de dr177 zowiezo niet werken. (eerder sip road voor px150 blok oid) Het lijkt mij dat dat de main jet is van de hoofdsproeier. Jammer dat er niet te zien is hoe groot de daadwerkelijke hoofdsproeier is. Maar ik sluit mij aan bij de mening van Frederik, valse lucht. Of heel misschien een veel te arm mengsel? Link naar reactie
Triumph Geplaatst: 20 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2022 Hoogstwaarschijnlijk zal het wel valse lucht zijn gezien ik met geen mogelijkheid het toerental echt mooi op ralenti krijg. Het is een tweedehands blokje en dan is het natuurlijk altijd gissen wat de staat is. Grts, J Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 21 juni 2022 Delen Geplaatst: 21 juni 2022 On 6/19/2022 at 11:50 PM, Bowyer said: Het lijkt mij dat dat de main jet is van de hoofdsproeier. Jammer dat er niet te zien is hoe groot de daadwerkelijke hoofdsproeier is. Maar ik sluit mij aan bij de mening van Frederik, valse lucht. Of heel misschien een veel te arm mengsel? Ik bedoel de stationair sproeier, zie het gaatje het dichtst bij schroefdraad. (of de foto werkt vertekenend) Maar heb dit vaker gezien bij spaco carburateurs, zelfs nieuw gekocht bij SCK was dit al het geval, assemblage foutje denk ik. En dan gaat de motor nooit mooi stationair lopen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 23 juni 2022 Delen Geplaatst: 23 juni 2022 ja je hebt gelijk het is de nevensproeier, ik vergis mij dacht dat het drie delen waren. Typisch geval van veel te hard aangedraaid. Link naar reactie
Triumph Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Alvast bedankt voor de verschillende reacties, Voordat ik het blokje uitbouw kan ik misschien eerst een test doen op lekkages van de dichtingen/keerringen met remreiniger? Of is dat geen sluitende test? Tevens zal ik de vervorming aan de sproeier nog eens bekijken om te zien of het wel degelijk om een vervorming gaat of gewoon een vertekend beeld van de foto is. Eveventueel nog andere opties alvorens uit te bouwen en open te gooien? Grts, J. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Je kan een leakdown test doen, zijn veel engelse topics over te vinden via google. Dat is een redelijk goede methode, zonder dat je de motor hoeft te starten. Link naar reactie
Triumph Geplaatst: 20 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2022 Even Dr Google geconsulteerd en de symptomen zijn identiek aan deze in het begin van het filmpje dus het is duidelijk, uitbouwen en opengooien die handel... Frederik9111 zat er dus alweer boenk op. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen